В средата на месец септември Lidl България откри първия си магазин, който е част от новата глобална концепция на компанията за изграждане на още по-функционални и енергийно ефективни сгради, в които на фокус са клиентите и служителите. Най-новият супермаркет на Lidl се намира в софийския квартал „Младост 2“. С неговото откриване България стана втората държава, след Италия, в която успешно се реализира проект по новата концепция.
Повече удобство за клиентите
В новия супермаркет на Lidl България клиентите ще открият модерен интериор, много дневна светлина и увеличено вътрешно пространство. Разбира се, ще намерят и познатата прилежна подредба на продуктите. Едно от нововъведенията е значително разширената зона „Фурната на Lidl”, където и най-претенциозните могат да открият прясно изпечени хлябове и сладки и солени изкушения.
Усещането за уют се засилва и от по-широкото използване на естествени материали. Например, за облицовка на регалите се използва дъб, което придава топлина на интериора. Не на последно място, коридорите са 10% по-широки, което улеснява пазаруването.
Отговорност към природата
Новият магазин на Lidl използва с 30% по-малко енергия, отколкото ако бе изпълнен като стандартна сграда. Това се постига чрез въвеждането на редица иновации, които го правят първата, и засега единствената „интелигентна сграда в ритейл сектора у нас.
При строежа на сградата са използвани дълготрайни строителни материали и високо ефективните системи за изолация, благодарение на които магазинът има възможно най-високо качество на въздух, дневна светлина и акустика. Той е оборудван със система за управление на сградни инсталации, която позволява автоматично управление и мониторинг на всички инсталации и точки на консумиране на енергия.
Освен това, в хладилната и климатичната инсталации се използва безвреден за околната среда хладилен агент. Климатизацията на сградата е разработена така, че за отопление през зимата се използва остатъчната топлина от хладилното оборудване. Като следваща стъпка предстои монтирането на фотоволтаични панели на покрива на магазина и 2 станции за зареждане на електрически автомобили на паркинга.
Благодарение на вложените технологии за опазване на околната среда най-новият магазин на Lidl ще получи BREEAM сертификат за постигането на най-високото "Изключително" ниво за първи път в България. Това е една от водещите сертификационни системи в света, която оценява устойчивостта на проектите по показатели: въглеродни емисии, използване на устойчиви материали, консумация на енергия и много други.
По-добри условия за служителите
От компанията разглеждат като инвестиция всяка грижа за служителите. Като се започне от обученията за повишаване на квалификацията и се стигне до условията за работа. Това е част от инициативата на Lidl „Работодателска марка“, стартирала преди няколко месеца и, която включва въвеждането на по-добри и здравословни условия на труд, развитие на служителите и други. Новият магазин не е изключение от тази политика. В него има модерно обзаведени социални зони, включително зала за обучения и срещи. Оборудвани са и удобни помещения за хранене и почивка.
Във връзка с отварянето на новия магазин Милена Драгийска, управител на Lidl България заяви: „Щастливи сме, че по-малко от година след премиерата в Италия, първият магазин на Lidl от ново поколение отваря врати в България. И в новата концепция, с променения дизайн и архитектура, клиентите ще открият това, което е най-характерно за Lidl – оптимално съотношение качество-цена. Откриването на този магазин е потвърждение за нашия дългосрочен инвестиционен ангажимент и развитие на бизнеса в страната. Всички нови магазини, които са самостоятелни обекти, вече ще се строят по новата концепция. До края на годината ни предстои откриването на още два нови магазина, а през 2017 г. планираме да открием поне още пет.“