Български производители на селскостопанска продукция вече доставят директно своята продукция до 11-те магазина на „Метро“ в България. Това става възможно благодарение на проекта „Отгледано с грижа в България“.

Над 150 сорта родни плодове и зеленчуци

През 2017 година в асортимента на „Метро“ ще могат да бъдат открити над 150 сорта български плодове и зеленчуци и се очаква родните земеделци да доставят минимум 12 000 тона от продукцията си директно в магазините на компанията. Веригата вече е подписала договори за доставка с повече от 100 земеделски производители, а броят им до края на годината ще надхвърли 200.

Нови и традиционни сортове

Въпреки тенденцията към отглеждането на много чужди и вносни сортове, благодарение на партньорството на „Метро“ с институции и университети, клиентите ще могат да опитат автентичния вкус на местните сортове. „В работата си с „Метро“ нашият институт ще предложи сортове, които са с добри качества, добри добиви и устойчивост на болести“, казва доц. Даниела Ганева, директор на Института по зеленчукови култури „Марица“ в Пловдив. „Клиентите на компанията ще могат да опитат вкуса както на старите, така и на нови български сортове зеленчукови култури“. Доцент Ганева представи и новия сорт домати „Алено сърце“, който вече се продава в магазините на „Метро“.

Месо от български породи и свободно отглеждани пилета

Част от месния асортимент на „Метро“ вече също е от български производители. Те доставят агнешко от породите „Каракачанска овца“, „Аваси“ и „Ил-дьо-франс“. Клиентите могат да открият и уникалното месо на Източнобалканската свиня, прясно телешко и месо от свободно отглеждани пилета. В рамките на проекта „Отгледано с грижа в България“ се обръща специално внимание на проследимостта и качествения контрол от фермата до магазина и така хората имат гаранция, че ще получат наистина качествени продукти.

Подкрепа от Министерство на земеделието

Проектът на „Метро“ беше подкрепен от Министерство на земеделието и храните, а стартът беше даден от министър Румен Порожанов. Той заяви, че така българските производители са стимулирани да предлагат качествената си продукция на родния пазар. Според него: „Хубаво е, че проектът ще се разширява и интересът сред клиентите е изключително голям. В бъдеще Министерството ще продължи да насърчава и подкрепя подобни идеи“.

„Новият модел на работа в „Метро“ позволява на българските фермери да доставят своята продукция директно в магазините на „Метро“ и им гарантира справедлива цена за отгледаното от тях. Тяхната продукция ще достига много по-бързо до нашите клиенти – ресторантьори, хотелиери и готвачи, за да им осигури качеството и свежестта, на които те разчитат за успеха на своя бизнес“, казва Георги Илиев, управител и директор „Продажби“ на компанията. „С въвеждането на модела за директно партньорство и доставка, ние подкрепяме устойчивото развитие на малкия земеделски бизнес и допринасяме за растежа на местната икономика“.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.