Информираният избор е пътят към здравословното хранене

След като ви разказахме за основните средства за подслаждане на живота, днес е ред на някои по-непопулярни продукти, които горещо препоръчваме да опитате. Хубавото е, че всички те могат да бъдат открити в големите супермаркети и в специализираните магазини за кулинарни изкушения.

Кленов сироп

Това е може би най-известната алтернатива на бялата захар, благодарение на филмите от САЩ. Всички сме виждали как на закуска палачинките се заливат с огромни количества сироп… почти както някои от нас правят с меда.

Основно се добива в Канада, която е популярна с огромните си кленови гори. Да не забравяме, че листо от клен присъства и на знамето им. Добивът е много интересен и може да отделите няколко минути да видите как се прави – има видеа в YouTube.

По-важното е, че кленовият сироп доставя на организма важни витамини и микроелементи. Сред тях са магнезий, манган, желязо, цинк, натрий, калий, фосфор и различни В витамини.

Плодова захар

Известна е и като фруктова захар или фруктоза. Тя се съдържа в естествен вид в плодовете и меда. В магазините може да бъде открита в течна или прахообразна форма. Може да се ползва като подсладител на кафето или чая и за приготвяне на сладкиши. Много диетолози препоръчват замяната на рафинираната бяла захар с плодова, тъй като тя има редица предимства.

Първото е, че тя спомага поддържането на ниски нива на кръвната захар, тъй като активира важни ензими в черния дроб. На второ място е фактът, че тази захар е много по-сладка от рафинираната и съответно от нея могат да се ползват два пъти по-малки количества. Третото голямо предимство е по-дългото време, необходимо за разграждане на фруктозата в сравнение с бялата захар.

От плодовите захари специалистите горещо препоръчват употребата на гроздова, тъй като тя има изключително благотворно влияние върху организма. Да започнем с това, че употребата ѝ забавя стареенето, благодарение на съдържащите се в гроздовите семки полифеноли. Изследвания са показали, че тя повлиява положително и на хора със заболявания на дихателната, нервната и сърдечно-съдовата система.

Млечна захар

Тя е основен компонент на млякото и млечните продукти. Използва се при производството на бебешки храни и като овкусител на печива и кремове. Млечната захар, известна и като лактоза, има много добро въздействие върху храносмилателната система и затова е основна съставка на много хранителни добавки. Също като фруктозата тя е „бавен“ въглехидрат, което я прави добро решение при диети.

Стевия

Това е многогодишно растение, което се среща основно в Южна и Централна Америка. Известно е и като „сладко листо“ заради вкуса на листата, от които се извлича и все по-популярният напоследък подсладител. Стевията също е „бавен“ въглехидрат. Намира приложение основно в сладкарството. Напоследък се използва и като хранителна добавка, най-вече от занимаващите се със силови спортове. Екстрактът от това растение действа и като имуностимулант и подпомага работата на храносмилателната система.

Агаве

Това е кактусовидно растение, което се среща в Мексико. Местните жители използват нектара му от хилядолетия, за подслаждане на храни и напитки. Този нектар е много по-сладък от захарта, и има мек, неутрален вкус. Може да се използва както при готвене, така и за директна консумация.

Това са само малка част от алтернативите на захарта, които можете да ползвате в ежедневието. Очаквайте информация за още интересни и непознати продукти.

Вижте още

Здравословно хранене за деца през лятото

Има как да помогнем на детето да остане здраво и да се радва на почивката си по-пълноценно

За възрастните лятото е очакване на отпуската и благородна завист към колегите, които са на п

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми