Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Готвенето е удоволствие, но често нямаме време (а и желание) да му отделяме дълги часове в кухнята. А и след изморителен работен ден е по-вероятно да искаш да се отпуснеш на дивана с чаша вино, отколкото да приготвяш засукани ястия. Но от друга страна искаш да сготвиш нещо вкусно и здравословно. И тук на помощ идва една от любимите ни храни кус-кусът, който е спасението в забързаното ежедневие. Особено, ако се довериш на изпитаните ни рецепти.

Какъв кус-кус да избереш?

Малките топченца от твърда пшеница за супер популярни в арабския сват. Те имат десетки разновидности според размера и използвания вид пшеница. Ние ти препоръчваме за бързи ястия да ползваш марокански кус-кус. Това е най-дребният вид, но предимството му е, че се приготвя супер бързо – буквално за няколко минути, при това без варене. Достатъчно е да го залееш с гореща вода или бульон и да го оставиш за няколко минути под капак. А за какво можеш да го ползваш, ще ти разкажем по-надолу.

 

Запечени пълнени домати

За начало сме ти приготвили едно много любимо предястие – запечени пълнени домати с кускус и сирене „Дунавия“. Още от сега си признаваме, че оригиналната рецепта е с гръцка фета, но ако нямаш, спокойно можеш да ползваш споменатото нашенско сирене. Става и с крема – с други думи, можеш да импровизираш. Необходимите продукти са:

  • 150-200 грама кус-кус със среден размер. Това пак е според оригиналната рецепта, но можеш да ползваш и марокански;
  • Големи кръгли домати. Обикновено са необходими между 4 и 8 в зависимост от размера.
  • По 1/3 чаша ситно накълцан магданоз, кориандър и мента.
  • Една чаша намачкано сирене.
  • Черен пипер и сол.

Приготвянето е супер лесно:

Загрей фурната да загрее до 190 градуса. Залей кус-куса с 240 мл гореща вода, сложи капак на съда и го остави за 5-6 минути да поеме водата. През това време отрежи горната част на доматите и внимателно ги издълбай. Извади само семките и мекото – не дълбай от месото. Не, че не си знаеш, но да кажем. Отдели по-месестата част от вътрешността и я накълцай. Семките спокойно можеш да изхвърлиш. Смеси накълцаните домати с кус-куса. Добави и билките и сиренето. Подправи със сол и пипер. Ако сместа ти се стори суха, можеш да добавиш малко вода, но не прекалявай.

Накрая напълни доматите и ги сложи да се пекат за 20 минути. Спокойно можеш да сложиш и капачетата. Преди да сервираш предястието, го остави да се охлади за няколко минути.

Сьомга с кус-кус

Едно супер лесно основно, вдъхновено от Джейми Оливър. За него ти трябват:

  • Кус-кус
  • Филе от сьомга.
  • Тиквичка
  • Мини домати.
  • Зехтин, сол и пипер на вкус.

Както виждаш няма точни пропорции, защото тази рецепта се прави „на око“. За начало залей кус-куса с вода и го остави. Нарежи тиквичката на лентички, горе-долу с размера на бланширани картофки, а мини доматите разрежи на половинки. Загрей зехтин в голям тиган и сложи парчетата сьомга. Сготви ги за 2-3 минути от всяка страна и го отдели.

В същата мазнина сложи тиквичката и доматите. Ако е необходимо добави още малко зехтин. Запържи ги хубаво, добави кус-куса и разбъркай добре. Подправи със сол и пипер и сервирай всяко филе сьомга с гарнитурата от кус-кус и тиквичка.

Това бяха нашите две супер бързи рецепти с кус-кус. А ако са ти харесали, те каним на едно вкусно пътешествие в Мароко, където както знаеш похапват кус-кус в големи количества.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми