Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Днес наблюдаваме важна промяна – все повече хора започват да мислят по коренно различен начин за храната и осъзнават колко е важно да се храним здравословно, да ядем разнообразно и да възпитаваме децата, а и в себе си, мислене, че „ти си това, което ядеш“. И че ако правиш компромиси с храната, значи правиш компромиси и със себе си. А заслугата за това до голяма степен е на готвачи, които са приели тази революция за своя мисия. Човекът, който оказва огромно влияние върху авторите на „Знам да ям“ е Джейми Оливър – може би най-популярното лице на кулинарния небосклон, който показа че готвенето може да бъде лесно и забавно и, най-важното, здравословно. Затова през следващите седмици ще отдадем напълно заслуженото уважение към Джейми Оливър и ще посветим няколко текста на неговата „Хранителна революция“. Започваме с любимото ни

Печено пиле с моркови и картофи

За него ни трябват следните продукти:

  • 500 грама моркови
  • 600 грама картофи
  • 1 глава чесън
  • Свеж розмарин (има го във всички супермаркети)
  • Зехтин
  • 1 пиле около килограм и половина (съветваме ви да ползвате органично отглеждана птица, например пиле „Дюк“, което също вече лесно се намира у нас)
  • 1 лимон
  • 5 стръка свежа мащерка (в магазина тя е някъде около розмарина)

Приготвяне

  • Включете фурната да загрее до 220 градуса.
  • През това време почистете морковите и картофите. Морковите разполовете по дължина, а големите картофи нарежете на четвъртинки и ги сложете в голяма тава за печене.
  • Разтрошете главата чесън като не белите скилидките, а просто леко ги смачкате с плоската страна на ножа. Добавете ги в тавата с листенцата розмарин.
  • Поръсете всичко със зехтин, разбъркайте и разпределете равномерно в тавата.
  • Натъркайте пилето със сол и черен пипер и го поръсете със зехтин. Сложете лимона и мащерката в кухината на птицата. После я сложете в тавата върху зеленчуците.
  • Намалете температурата на 200 градуса, сложете тавата във фурната и печете 45 минути на средното ниво.
  • Извадете тавата, внимателно разбъркайте зеленчуците и с лъжица полейте от соса върху пилето.
  • Печете още 30 минути.
  • След това извадете пилето и върнете тавата за още 5-10 минути, за да се карамелизират зеленчуците.
  • Покрийте пилето с алуминиево фолио за 10-15 минути, за да си „почине“ месото.
  • Сервирайте нарязаното пиле с печените зеленчуци.

Това беше първата рецепта от месеца ни на Джейми Оливър, която взехме от тук, където можете да видите и подробната хранителна информация. Много е лесна, нали? Пробвали сме я и ви уверяваме, че е страшно вкусна. Ще продължим с неговите 10 съвета за здравословен живот.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми