Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Много хора се мръщят на броколи и спанак и като цяло май не обичат зелени неща за ядене, но някак си въпреки това харесват тиквичките. Ако и ти един от тях, то няма да те изненадаме като ти кажем, че са и много полезни. Особено ако си на диета. Тиквичките са богати на витамин С, протеини и фибри. В тях има калий, фолиева киселина и витамин А.

Откъде идват тиквичките?

Всъщност този така познат у нас зеленчук (който освен това от ботаническа гледна точка е и плод) идва от далечна Америка и то в три цвята: жълто, светло зелено и тъмно зелено. Възможно е да объркаш тиквичките с нещо също така зелено и издължено- краставицата. Всъщност можеш спокойно да сложиш тиквичка вместо краставица в някои традиционни рецепти ей така, за разнообразие (особено свежо е в таратор, само внимавай тиквичките да са наистина пресни).

Днес най-големите производители на тиквички са Япония, Китай, Румъния, Италия, Египет, Турция и Аржентина. Отглеждат се целогодишно и могат да бъде сготвени по всякакъв начин. Или просто да ги ядеш сурови (авторът на този текст много ги харесва на салата с чесън, копър и много балсамов оцет- простичките неща са най-вкусни).

А сега ти представяме и една прекрасна почти сурова пролетна рецепта, лека и вкусна- за лазаня с тиквички и спанак. Всъщност го кръстихме лазаня заради структурата на ястието- кори не ти трябват. Продуктите са като за 1 порция, така че увеличи според количеството консуматори.

Продукти:

  • 1 голяма тиквичка
  • 5 средни домата
  • Зехтин
  • Сол и черен пипер на вкус
  • Магданоз
  • 1 чаша пресен спанак
  • 2 скилидки чесън
  • Меко сирене по избор или кашкавал  (препоръчваме да пробваш веган сирене, връзва се отлично с рецептата)

Мариновай тиквичките и доматите по следния начин: нарежи тиквичките на филийки с остър нож, нарежи доматите на кръгчета. Добре е да са еднакви по дебелина. Намажи ги добре със зехтин и подправки и ги сложи за 1-3 часа във фурната на много ниска температура.  След това идва забавната част: подреждането. Трябва да сложиш един ред тиквичка, един домати, един спанак и отгоре плочка сирене. И после отново, докато не свършат продуктите. Поръси с пресен магданоз. Такава лазаня не си ял!

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми