Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Дойде времето за активно готвене със зимната класика кисело зеле. Да, най-популярната рецепта е да го сготвим със свинско месце, но ние искаме нещо по-различно. И ако може да е бързо, за да не се мотаем в кухнята излишно. Затова ти приготвихме 3 супер лесни, но много вкусни рецепти – за супа, постно и месно ястие.

 Киселото зеле е витаминозна бомба

 Много пъти сме говорили за ползите от ферментиралите храни. От древни времена те са източник на витамини, пробиотици и полезни минерали, които поддържат хората здрави и енергични в студените зимни месеци, когато няма пресни плодове и зеленчуци. Киселото зеле не е изключение. Само в 200 грама от него се съдържа половината от необходимата доза витамин С. Освен това в него има и голямо количество желязо, калий и магнезий. Да не говорим, че укрепва имунитета и действа благотворно на стомашния тракт. Убеди ли се, че колкото по-често похапваш кисело зеле, толкова по-добре? В такъв случай преминаваме към рецептите.

 Супа с бекон и зеленчуци

 Тази супа е страхотна за зимата, защото сгрява, зарежда с енергия и е лесна за правене. Някои казват, че е и страхотно мезе към ракия или чаша червено вино, но това е друга тема, в която няма да задълбаваме. За да си я направиш са ти необходими:

  • 250 грама нарязано на дребно кисело зеле;
  • 20-25 грама пушен бекон (някои по-радикално настроени готвачи използват чиста сланинка. Оставяме избора на теб.);
  • 1 глава лук;
  • 1 морков;
  • Стрък целина;
  • 1 по-голям картоф;
  • Литър бульон;
  • Сол и черен пипер на вкус. 

В дълбока тенджера запържи бекона (или сланината) в много малко мазнина. Имай предвид, че каквото и да си избрал, ще пусне допълнително и затова не прекалявай с олиото. След като започне да покафенява, добави нарязаните на ситно лук, морков и стрък целина и ги задуши за 4-5 минути докато омекнат. Добави и картофа, запържи го за около минута и налей бульона. Остава да добавиш нарязаното на ситно кисело зеле, да подправиш със сол и черен пипер и да вариш докато картофът е готов. Само не прекалявай със солта, защото в зелето има достатъчно.

Кисело зеле с боб и наденица на фурна

Това е едно от любимите ни зимни ястия. Хубавото му е, че се приготвя много бързо и всички продукти се слагат на око. А те са:

  • Кисело зеле
  • Наденица
  • Боб от консерва
  • Подправки по избор

За да си приготвиш тази благодат първо трябва да нарежеш зелето. Изсипваш го в тава и го подправяш с малко олио, сол, черен и червен пипер. За свежест можеш да добавиш и малко джоджен. После минаваш на наденицата. Ако си взел готова за консумация (пушена или варена), я режеш на полукръгчета и я добавяш в тавата. А ако е сурова е добре да я запържиш леко в много малко мазнина и тогава да я сложиш при зелето. Разбъркваш всичко и печеш 25-30 минути в предварително загрята на 200 градуса фурна. Добре е да разбъркаш ястието 2-3 пъти. Така зелето ще се запече равномерно, а не само отгоре и ще стане неустоимо хрупкаво.

Баница с кисело зеле

Първият ми сблъсък с баницата с кисело зеле беше шокиращ, защото не си представях, че може да има такова нещо. Не че не можем да направим баница с буквално всичко, но все пак... Оказа се че е много вкусна, прави се лесно, а и е страхотно мезе за ракия – студена или греяна е въпрос на избор.

За да си я приготвим ни трябват кори за баница, кисело зеле, шепа стафиди, вода, малко олио и червен пипер. В дълбок съд задушаваме нарязаното на ситно зеле с олиото и водата. Целта е зелето да омекне и всичката вода да изври. Малко преди да махнем зелето от котлона добавяме и стафидите и червен пипер на вкус. С тази плънка правим класическа вита баница, която печем за около 30 минути на 220 градуса.

Надяваме се, че с тези любими рецепти направихме зимата ти по-вкусна. А и кога да хапнем кисело зеле, ако не сега, когато му е сезонът. И за да не изпуснеш нито едно от вкусните ни предложения, ти предлагаме да се абонираш за „Знам да ям"

Вижте още

Как да се отървем от целулита и подутия корем?

Съветите на нутрициониста Надя Петрова как да сме прекрасни на плажа и три страхотни рецепти с чия

Надя Петрова е нутриционист, завършила е канадското училище по натурално хранене CSNN, има ра

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми