Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Има хора, които са се отказали от любимите си сладки, за да не развалят фигурата си. Но днес ще ви зарадваме с новината, че има как да си приготвите домашни бисквити, които да са безумно вкусни и да не навредят на диетата ви. Разбира се, ако не прекалявате с количествата.

Бисквити от пълнозърнесто брашно

Съставките за тази бърза рецепта са: 2 чаши пълнозърнесто брашно, 4 чаени лъжички бакпулвер, 1/2 чаена лъжичка сол (за да е по-здравословно ползвайте хималайска), половин пакетче масло (около 60 грама) и една чаша мляко. Първо смесете добре сухите съставки. После добавете нарязаното на парченца масло и започнете да размесвате. Не се притеснявайте, ако тестото ви изглежда на трохи. Добавете млякото и отново размесете. Не се престаравайте – колкото по-малко месите тестото, толкова по-пухкави ще са бисквитите. Целта е да получите топка твърдо тесто.

След това с ръцете си разстелете тестото върху кухненския плот, като оформите лист с дебелина около 2 см. После вземете чаша за вода и изрежете кръгчета. Наредете ги в тава върху хартия за печене и печете 220 градуса 12-15 минути докато станат леко кафяви. След като изстинат, можете да поднесете тези бисквити с кафе и чай. Подходящи са и като добавка към бяло вино, особено в комбинация с грозде.

Здравословни меденки

Да, има и такива. А най-хубавото е, че са сладки, което ще постигнем с мед, а не със захар. Ето как да ги направите. Смесете 50 грама разтопено масло със 150 грама мед, добавете 2 яйца и разбийте добре. Добре е медът да е течен. Ако вашият е захаросан, го разтопете на водна баня. В този случай изчакайте да се охлади, за да не започнете да готвите яйцата.

Към тази смес добавете 350 грама брашно. За да е по-здравословно, използвайте пълнозърнесто или от лимец. Може и да направите микс от няколко вида, като запазите грамажа. Сложете и 1 чаена лъжичка бакпулвер, канела и портокалови или лимонови корички. Последните съставки са на вкус. Можете да добавите и кокосови стърготини или какао.

Замесете тестото и го оставете да си отдъхне в хладилника за около 2-2,5 часа. След като го извадите, разстелете лист с дебелина около сантиметър и оформете сладки. Печете за около 20 минути на 160 градуса. Съветваме ви да наглеждате сладките. Идеята е да не ги оставяте да покафенеят, тъй като ще станат твърди. Но при наглеждането използвайте стъклото и не отваряйте фурната.

Бисквити с овесени ядки и плодове

За финал оставяме безспорно най-здравословното ни предложение. И може би най-лесното за приготвяне. Необходими са ви: 1/2 чаша овесени ядки, 1/2 чаша намачкан банан, 1/4 чаша фъстъчено масло (вече може да се намери във всеки супермаркет), 1/2 чаена лъжичка ванилов екстракт (ако нямате, може да ползвате и на прах, но не го препоръчваме), щипка сол, 10-15 грама шоколадов чипс (може и настърган шоколад), 50 грама замразени боровинки (можете да ги замените със сушени плодове). Към тези съставки можете да добавите и някакъв подсладител. Може да е лъжица захар, а за да е здравословно, сложете стевия. Хубавото е, че можете да пропуснете подслаждането – все пак има шоколад и плодове.

Включете фурната да загрее до 170 градуса. През това време разбъркайте намачкания банан с фъстъченото масло, добавете останалите съставки и бъркайте, докато се смесят добре. Оформете сладките с лъжица и ги печете 15 минути върху хартия. След като ги извадите от фурната, ги оставете да се охладят за още 15 минути преди да ги махнете от тавата.

Ето как можете да си доставите малко сладко удоволствие без да навредите на диетата си. А ако тези рецепти са ви харесали, можете да си припомните и идеите ни за домашни енергийни блокчета. Няма да ви се разсърдим и ако ги споделите с Facebook приятелите си.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми