Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Официално обявяваме, че след дълго чакане, дъждове и студ лятото дойде. И нека приготовленията за море, дълги планински излети, пикници или просто излежаване в парка започнат. И тъй като няма пълно щастие, с лятото идват големите горещини.

Всеки се бори с тях по различен начин. Някои стоят на сянка и в стаи с климатик, а други не излизат от басейна. А знаете ли, че на помощ може да ни дойде и храната. Ето какво ви препоръчваме да включите в менюто си през горещите дни. И какво да изключите.

Доверете се на народната традиция

Преди времето на целогодишното изобилие от продукти, хората са съобразявали менюто си с природните цикли. Ето защо ви препоръчваме да наблегнете на сезонните продукти. Това означава повече плодове и зеленчуци и леки меса като пилешко и риба.

И не – прасето не е сезонен продукт. Поне не за лятото. Не случайно според народната традиция, то се коли по Коледа, а месото се изяжда до настъпването на жегите. Основните причини за това са две: трудно се е консервирало и хората са осъзнавали, че мазната храна не ОК за лятото и са я изключвали от менюто си.

Наблегнете на салатите

Възползвайте се от изобилието от зеленчуци по пазарите и импровизирайте в кухнята. Не е нужно да се ограничавате само до шопска салата, настъргани моркови или зеле. Опитвайте нови неща. Например, вместо домати на кубчета към споменатата „Балкантурист“ гордост добавете запечени на скара кръгчета домат. Така ще получите съвсем ново ястие със страхотен аромат и вкус.

Печените тиквички с кисело мляко и копър са разхлаждаща класика. Но ви съветваме да ограничавате съпътстващите ги мастики, за да не прегреете.

И като стана дума за салати, не е нужно да са само зеленчукови. Приготвянето на плодови салати е забавление за всички вкъщи, а и така ще поднесете здравословна и подходяща за сезона храна. И още един съвет – след като нарежете и смесите плодовете, не ги заливайте със сметана. Ако искате допълнителна сладост сложете мед, а за свежест цедено кисело мляко.

Морските храни са супер

Лятото е сезонът и на рибните продукти. В жегата спокойно можете а хапвате прясна риба. Не само, че е това е лека храна, но тя е и много полезна. Говорили сме за полезните мастни киселини и минерали в рибата, така че няма да се повтаряме. Най-добре е рибата да е изпечена на скара, но в никакъв случай няма да ви забраним да се насладите на порция цаца с бира, особено докато тече Европейско по футбол.

Не пропускайте и рибената чорба. Това е задължително ястие, ако сте на море. Ще се изненадате колко разхлаждащо действа, когато сложите в нея няколко големи парчета лимон.

Сладоледи, смутита и фрешове

Няма как лятото да мине без сладолед или прясно изцеден плодов сок. Много от тези летни изкушения можете да приготвите и вкъщи. Бързо е и лесно, а и ние вече ви дадохме идеи, които можете да си припомните тук.

Вижте още

Здравословно хранене за деца през лятото

Има как да помогнем на детето да остане здраво и да се радва на почивката си по-пълноценно

За възрастните лятото е очакване на отпуската и благородна завист към колегите, които са на п

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми