Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Разбиваш две яйца, изсипваш ги в тиган, малко сирене, запържваш, захлупваш и имаш омлет. Това го знае всеки. А сега да минем на следващото ниво – фритата. Ястието идва от Италия и прилича на нашенския омлет, ама е „по-така“. Хем се пържи, хем се пече и има хиляди варианти. Ние решихме да споделим рецептата за фритата с бекон и ароматни зеленийки. И знаеш ли кое е най-хубавото? За има-няма 30 минути ще приготвиш вкусна храна за 6 човека.

Съставките са:

  • 8 големи яйца
  • 100 грама бекон на кубчета със страна около 1 см.;
  • 2 чаши накълцан праз лук (най-добре е да се ползва долната част на лука);
  • 2,5 чаши нарязани на тънки лентички зелении с твърди листа като къдраво зеле, радичио или кресон (за да е по-вкусно ги почисти от жилите);
  • 1 чаша настърган пармезан или друго твърдо сирене като Пекорино;
  • Черен пипер на вкус
  • 2 супени лъжици зехтин.

Приготвяне

Включи фурната да загрява на функцията грил и сложи решетката в горната ѝ част. Включи котлона на средна степен и загрей зехтина в голям тиган с незалепващо покритие – най-големия, който имаш. После сложи бекона да се запържи за 2-3 минути като често го разбъркваш. Добави праз лука и готви 4-5 минути докато празът омекне. Добави останалите зелении и задушавай още една минута. В отделна купа разбъркай яйцата, сиренето и пипера. Когато зелениите започнат да се спаружват излей яйчената смес в тигана.

И сега идва тънкостта. Вземи си удобна шпатула и внимателно започни да повдигаш омлета от краищата на тигана към центъра, позволявайки на течните яйца да минат под сготвените. Когато яйчената смес е почти сготвена, сложи тигана във фурната за около 5 минути докато яйцата покафенеят отгоре.

За сервирането използвай шпатулата и леко започни да отлепяш фритатата от ръба на тигана към центъра докато можеш да я повдигнеш или леко приплъзнеш в чиния за сервиране. Нарежи на парчета и сервирай със салата.

Можеш да приготвиш фритата и с цели, а не с разбити яйца. Също става, но ще трябва внимателно да прецениш точно кога да я извадиш от фурната, ако искаш жълтъците да са рохки.

Това беше днешното ни предложение за бърза и вкусна семейна вечеря. Тази неустоима фритата може да се поднесе със здравословна салата с елда или да се превърне в гарнитура към ароматно джоланче с хрупкава коричка, например.

* Снимката и оригиналната рецепта са от eatingwell.com и можеш да ги видиш тук.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми