С подкрепата на

Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Първият учебен ден дойде. Ето защо ти предлагаме две здравословни идеи за обяд, в които детето ти ще се влюби. А и се приготвят лесно и няма да се разсипят в раницата на ученика.

Какво да има в кутията за обяд?

Когато приготвяш обяда за училище, ти препоръчваме да следиш дали  съдържа продукти от петте хранителни групи, за да си  сигурна, че детето ти ще получи наистина балансирано хранене:

  • Млечни продукти: храната в тази група е отличен източник на калций, което е важно за здрави кости.
  • Плодове и зеленчуци: те осигуряват витамини, минерали, хранителни фибри и много фитонутриенти, които помагат на тялото да е здраво.
  • Зърнени храни: Препоръчваме ти пълнозърнести или висококачествени зърнени храни, ориз или макаронени изделия.
  • Храни богати на протеин: Месото, рибата, яйцата, както и различните видове ядки са богати на протеин, който помага на тялото да произвежда хемоглобин и изгражда, поддържа и възстановява тъканите.

А сега преминаваме към вкусните ни предложения.

Салата с паста

Предлагаме ти да замениш класическия сандвич със здравословна салата с паста. А  и кое дете не обича макарони? Хубавото на този обяд е, че освен съдържанието на всички полезни продукти се яде студен, защото така е по-вкусно. Тук можеш да развихриш въображението си и да използваш различна по големина паста. Използвай чери домати, рукола, сварено пилешко месо или пък препечен бекон. Сложи маслини, царевица или печени чушки. За още по-голямо забавление можеш да приготвиш обяда с детето си, така то ще си избере всички полезни вкусотии, които да сложите в салата. А и това хапване е удобно за носене и похапване – необходими са единствено кутия с плътен капак и пластмасова вилица.

Сандвич със салата от пуешко месо

Трябват ти около 20 мин. за тази вкусотия. Необходимите продукти са:

  • 1 ч.ч. сварено бяло пуешко месо, нарязано на кубчета или разкъсано на конци.
  • ½ чаша настъргана или на кубчета ябълка.
  • около 100-150 грама обезмаслена майонеза или готов салатен дресинг на същата основа.
  • 1 ч.л. сладко къри;
  • 1 ч.л. джинджифил.
  • нарязани на ситно целина и зелен лук.

Разбъркваш добре всички продукти в дълбока купа, за да получиш салатата. Върху 2 квадратни, пълнозърнести филийки намазваш около 2 с.л. от салатата и покриваш с втора филийка. И сандвичите са готови. За десерт в кутията за храна сложи и една цяла ябълка.

Още рецепти за здравословни вкусотии, които всяко дете ще яде, можеш да намериш в Знам да ям. Могат да ти хрумнат и идеи и когато знаеш как да храниш детето си балансирано и здравословно. Не забравяй и да се абонираш за „Знам да ям“, за да получаваш всеки петък 6 вкусни, здравословни и полезни текстчета.  

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми