Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Великденският пост започна и отново на дневен ред е въпросът какво можем да хапваме, така че да имаме сили и в същото време да спазим канона. А дори и да не сте религиозни, пак можете да постите, тъй като това е полезно за организма, защото ни помага да изчистим натрупаните през зимата мазнини. Ние вече сме споделяли част от храните, които са допустими в тези периоди. Това, което ви разказахме преди Коледа, важи с пълна сила и за пролетта. А днес ще споделим една бърза и лесна рецепта, с която постът да е по-вкусен.

Българите обичаме да си похапваме кюфтета, но в този период на годината те са лееееко забранени. Затова ще си ги приготвим от боб. Уверяваме ви, че са много вкусни и хранителни и зареждат с енергия за дълго време. Цялото готвене не би трябвало да ви отнеме повече от 45 минути, така че това е идея и за след работа, когато се чудите какво да приготвите за вечеря.

Продукти

Необходими са ви:

  • 300-350 грама боб. В оригиналната рецепта трябва да се вари, но ние ви препоръчваме да си купите консервиран, за да спестите време.
  • Половин стрък праз лук.
  • 1 морков.
  • 4-5 кисели краставички. Може и да са 3, ако са по-едри.
  • Сол, черен и червен пипер и чубрица.

Приготвяне

Нарежете на дребно праза и моркова и ги сложете в тиган с малко олио хубаво да се задушат и да омекнат. През това време отцедете боба от водата, сложете го в купа и леко го намачкайте. Добавете нарязаните кисели краставички, подправките и задушените охладени зеленчуци. Разбъркайте всичко много хубаво. Ако имате време, оставете сместа в хладилника, да се стегне. Ако не, направо преминете към оформяне на стегнати кюфтета. Наредете ги в тава върху хартия за печене и ги сложете за около 20 минути в загрята на 200 градуса фурна и готово.

Тези кюфтета могат да се консумират с кореноплодни или със зелени подправки. И за да не ровите в интернет за идеи, направо си припомнете нашите рецепти с кореноплодни или как можем да приготвим различни зелении.

И така, това бяха нашите кюфтета, които спокойно можете да похапвате по време на пости. По същия начин можете да ги приготвите от леща или нахут. А дори можете да смесите трите варива за по-богат вкус. Единственото условие е съставките да са сварени до еднаква степен. И още нещо - не забравяйте, че на Благовещение и Цветница е разрешено да се яде риба, което е приятно разнообразие.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми