Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Жълтото на светофара значи „приготви се“. При храната е същото- цветът сигнализира, че тези продукти подготвят тялото ни за събуждането на природата, за слънчевите дни навън. Жълтите плодове и зеленчуци носят енергия и радост. Цветът често символизира слънце, така че, ако бяхме хипита, щяхме да кажем, че направо ядем слънчевите лъчи. Но вместо това ще споменем, че в жълтите плодове и зеленчуци има много витамини и минерали, които влияят особено добре на кожата. И не само.

Жълтите растителни храни съдържат фитохимикала биофлавоноид (понякога срещан като витамин Р). Той помага на организма да усвои витамин С и подхранва кожата, така че тя да има сили да се възстановява. Но има и още! Жълтите храни съдържат много антиоксиданти, които засилват имунната система и помагат за здравето на сърдечно-съдовата система. Aко искаш да подхраниш кожата си, да изгладиш бръчките и да подобриш цялостния си тонус, просто хапвай повечко от тези 5 жълти плодове и зеленчуци.

Банани

Мда, започваме с най-очевидно жълтия пример. Често споменаваме колко са полезни бананите, особено ако имаме нужда от допълнително сила и енергия. Да не говорим, че помагат да се справим и с подутия корем. Бананите са отличен източник на калий, сладки са и засищат. Какво повече можеш да искаш от един плод? Е, имат и изобилие от витамини А, B, C, E, както и цинк и магнезий. А амино киселините в тях ти помагат да се справиш с алергиите. А пък благодарение на витамин В6, бананите могат да забавят процеса на стареене и да подхранват натурално кожата ти. Сега ще спрем и ще идем да си вземем по един банан.

Лимони

Лимоните имат антибактериални свойства. Освен това са богати на витамин С и лимонена киселина. Без значение как ги консумираш, дали с храна или сок, те правят кожата по-мека и сияйна. Лимоните съдържат и флавоноиди, които помагат да се бориш срещу рака и диабета, подобряват метаболизма и кръвното налягане.  А и се отразяват фантастично на кожата, косата и зъбите. Най-лесният начин да добавиш лимон в диетата си е като го използваш за овкусяване на салати и сутрин пиеш по чаша топла вода с половин изстискан лимон.

Чушки

Тук имаме предвид жълтите чушки. Всъщност и те като домата, от ботаническа гледна точка, са плодове. Но все пак ще продължим да ги слагаме в салати и манджи. Чушките са страхотен източник на фибри и антиоксиданти. Но имат и много фолиева киселина, която помага на червените кръвни клетки да са здрави. Препоръчваме ти да ги ядеш сурови, особено в комбинация с хумус.

Картофи

Картофите не са само за зимата, когато няма нищо друго, или за гарнитура към бирата и пържолата. Те всъщност са изключително полезни и мултифункционални- такова изобилие от ястия можеш да приготвиш с тях, че чак леко се въодушевяваме. Най-хубавото е, че са много засищащи без да имат мазнини или да са супер калорични. Картофите са богати на витамин С и В6, манган и фосфор.  Последният помага на тялото да работи без проблеми и заздравява мембраните на клетките.

Жълт боб

Не твърдим, че е по-полезен от зеления. Но пък цветово се връзва в списъка ни. Жълтият фасул помага да се борим с рака и понижава усвояването на холестерола в организма. Освен това се отразява благоприятно на симптомите на ПМС и на ставите. А и кой не обича да готви и експериментира с боб във всичките му форми и разновидности?

Ако този списък ти е бил полезен, не забравяй да се абонираш за „Знам да ям“, за да получаваш още такива здравословни съвети директно в пощата си.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми