Информираният избор е пътят към здравословното хранене

За възрастните лятото е очакване на отпуската и благородна завист към колегите, които са на плажа, а не в офиса. Но за децата това е времето на безкрайни игри, късно лягане и ставане, липса на уроци и домашни. С една дума: ваканция.

За съжаление, това е и времето на стомашните разстройства и атаките на редица вируси, които се активизират в най-неподходящия момент. Добрата новина е, че има как да помогнем на детето да остане здраво и да се радва на почивката си по-пълноценно.

Хигиена

Голяма част от летните неразположения се дължат на лоша хигиена на тялото и на храната. Затова се постарайте да превърнете във втора природа редовното миене на ръцете преди хранене и на плодовете и зеленчуците, които детето си е харесало.

Избягвайте тежките храни

Мазната храна и топлото време въобще не се разбират. Честата консумация на бургери и пържени картофки можа да доведе до натоварване на сърдечно-съдовата система и стомашни разстройства, съпроводени от гадене и повръщане.

Затова вместо във верига за бърза храна, по-добре заведете детето да хапне нещо здравословно като лятна супа с пилешка пържола и салата. А ако много държи на сандвич, можете да приготвите с пуешко месо и зеленчуци.

Наблегнете на плодовете и зеленчуците

Лятото е времето на изобилието от плодове и зеленчуци. Научете детето да ги консумира в големи количества. От това има няколко ползи. Първо, плодовете хидратират, осигуряват нужните на тялото витамини и минерали, които то губи при потенето. От друга страна, така ще създадете полезни хранителни навици за цял живот.

Карайте го да пие достатъчно вода

Улисани в игрите децата не забелязват кога и колко са се изпотили. Това води до неусетна дехидратация, която може да има тежки последствия. Ето защо е добре да научите детето да пие много течности докато играе през лятото. Тук ключовата дума е „докато“, защото най-силното оръжие срещу дехидратацията е превенцията.

Важно е и какво пие детето ви. Най-добре е това да са вода (за предпочитане бутилирана) фрешове и натурални сокове без добавена захар. Подсладени газирани напитки само ще увеличат нуждата от прием на течности.

Бъдете креативни

Децата често се мръщят на храна, която възрастните им предлагат. Затова използвайте въображението си при поднасянето на летните ястия. Например, ако сте приготвили пълнени домати, можете да добавите на капачето „очички“ от зърна пипер и „антени“ от стръкчета магданоз. Така в чинията ще се появи калинка, която би трябвало да предизвика интереса на детето. Можете да забъркате и различни смутита и фрешове и така да стимулирате неусетната консумация на плодове и зеленчуци в течна форма.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми