С подкрепата на

Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Много хора искат да изглеждат големи като Планината от „Игра на тронове“. А ако не знаете кой е Планината, ще ви кажем, че той е уголемена версия на Арнолд Шварцнегер. Е, няма как да станете 2 метра, ако не ви е заложено, но със сигурност можете да направите внушително тяло. За това са ви необходими: мотивация, упоритост, здраво трениране и правилно хранене.

Тъй като сме уебсайт за хранене, няма да ви даваме програма за тренировки. За това има фитнес инструктори. Единствено ще споделим, че за качване на маса, тренировките трябва да са анаеробни силови. Забравете бягането, крос тренажора или цъкането на баскет с приятели. От тях се отслабва. Затова, марш към залата и хващайте големите тежести. А сега да си поговорим за храненето.

Яжте по-често

Когато качвате маса ви трябва храна, за да растете. Логично, нали? Затова в режим на растеж човек трябва да се храни по-често. Става дума за 4-5 хранения на ден: закуска, обяд, следобедна закуска преди тренировка, подкрепящо хранене след тренировка и вечеря преди заспиване.

Яжте повече

Няма как да качите маса, ако не увеличите приема на храна. Но е много важно да не прекалявате – така ще станете дебели, а не масивни. Тайната е да откриете балансът, който ще ви запази във форма и в същото време ще растете. Нали помните връзката между математика и хранене?

За да постигнете желаните резултати е най-добре да се обърнете към специалист по спортно хранене, който ще ви изготви диета и тренировъчен режим. И ето пак споменахме спорта, но няма как. Без усилие няма успех или както казват фитнес маниаците: No pain, no gain.

Какво да ядем?

Ето няколко насоки за диетата ви при качване на килограми с уточнението, че този режим е за хора, които тренират след работа:

  • На закуска хапнете бавни въглехидрати. Така ще се заредите с енергия за деня. Добра идея са пълнозърнести бисквити или лек сандвич от пълнозърнест хляб с пуешко филе и пресни зеленчуци.
  • За обяд е добре менюто да е разнообразно – да съдържа протеини, въглехидрати, витамини и минерали. Пържола с гарнитура задушени зеленчуци и пълнозърнесто хлебче винаги е ОК.
  • Преди тренировка хапнете въглехидрати, за да се заредите с енергия за усилието. Специалистите препоръчват ориз, картофи, хляб… Имайте предвид, че е добре това ядене да е около 90 минути преди тренировката, за да може организмът да разгради храната и усвои енергията.
  • След тренировка и пред заспиване наблегнете на протеините, защото те изграждат мускулите. Хапвайте повече месо, яйца, млечни продукти и ядки. Те съдържат всички необходими вещества, които ще осигурят растежа на вашето тяло. Важно е да не пропускате яденето преди лягане, защото организмът расте, когато спи.

Това са базови насоки за хранене в режим на качване на маса. Скоро ще ви разкажем повече кои храни са препоръчителни и ще ви дадем идеи за вкусни рецепти. Така ще станете големи и ще ви е вкусно. Абонирай се за "Знам да ям", за да ти е лесно!

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми