Информираният избор е пътят към здравословното хранене

За много жени няма по-голям естетичен кошмар от появата на „портокалова“ кожа по бедрата. А какво всъщност е целулитът? Това са просто мастни натрупвания под кожата. Може да се появи навсякъде, но най-често предпочита да се образува по бедрата и задника. Не можем да сме сигурни какво количество жени имат целулит, но според различни дерматологични проучвания, цифрите варират между 80-98% от жените по света. При мъжете е доста по-рядко срещано явление. 

Без паника- никой не е застрахован от появата на целулит. Има много различни причини, които могат да го предизвикат. Излишно количество естроген, предизвикано от хормонален дисбаланс или наднормено тегло, небалансирани нива на кръвната захар при хора, които са диабетици или в пред-диабетично състояние.  Стресът също помага за образуването на целулит. Естествено, генетичната предразположеност влияе. Докато учените се опитват да изобретят средство, което да отърве жените ( и мъжете) от целулита, ние ще се борим упорито с появяването му. А битките си водим с правилно хранене, спортуване и пиене на течности.  Ако хапваш повече от тези 5 храни, можеш да забавиш появяването на целулита.

Лимони

Цитрусовите плодове като цяло са полезни за тялото. Особено ако предпочиташ да си хапваш въглехидрати, които бързо се преработват от организма и се превръщат в захар, която пък влияе на нивото на гликозата. Цитрусовите плодове  и най-вече лимонът, почистват черния дроб  и свалят нивото на естроген. Така освен че освежаваш вкуса на храната си,  допринасяш и за по-тънки бедра.

Авокадо

За някой от нас авокадото е плодът, който е най-близо до съвършенството. Не само че е страхотно вкусен, но е и полезен. С авокадо можеш да балансираш нивото на гликоза  в тялото си, а това пречи на целулита да се натрупа по бедрата. Тази супер храна е богата на фолиева киселина и калий. Въпреки че има много мазнини, авокадото е богато на фибри. Ето защо е добра идея да заместиш маслото на филията за закуска с намачкано авокадо, подправено със сол и пипер. Да, калорично е, но в правилното количество е здравословно.

Червено вино

Най-романтичната напитка съдържа ресвератрол- антиоксидант, който се намира в люспите на гроздето. Той е натурално противогъбично и антибиотично средство. Усилва клетъчната енергия и подобрява сърдечното здраве, тонизира и освежава. А и помага да се борим с остаряването. Предполага се, че ресвератролът намалява и количеството естроген, но все още се правят проучвания. Антиоксидантът се предлага и като хранителна добавка в силно концентрирано количество- все пак не можем да пием вино непрекъснато. Дори и за здраве. Дори и срещу целулит.

Чесън

Знаем, че чесънът помага да намалим холестерола в кръвта и повишава имунната система. А е и естествен антибиотик. Как това обаче помага срещу целулит? Когато тялото ни е в добра кондиция и изхвърля токсините, кръвообращението е добро и тялото няма нужда от натрупвания.

Череши

Скоро започва и сезонът на черешите. Вместо да се чудиш дали да си купиш, по-скоро се чуди колко да вземеш. Черешите (както повечето червени плодове) са прекрасен начин да поддържаш добри нива на гликоза. Понеже имат нисък гликемичен индекс, черешите няма да вдигнат кръвната ти захар. Други плодове, които можеш да хапваш са: ябълки, круши и праскови. Избягвай пъпеши, манго и ананас, защото те имат много захар.

Каквото и да хапваш, не забравяй да пиеш много вода. Трябва тялото ти е да винаги добре хидратирано. Ако не ти е вкусна, опитай да освежиш чашата си с тънки парчета краставица или пък малко прясно изстискан лимон. Алтернативи са и зелен чай или чай от лайка. Както споменахме по-горе, стресът също помага за образуването на целулит. А чаят от лайката съдържа вещества, които успокояват. Зеленият чай пък е доказано оръжие в битката с наднорменото тегло и помага за ускоряване на метаболизма.

Надяваме се, че сме били полезни. Скоро ще се видим и на плажа. А за да не пропускаш още от нашите полезни съвети, предлагаме ти да се абонираш за „Знам да ям“ ей тук.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми