Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Една от най-големите трудности при спазването на диета е чувството за глад. Тогава човек става митологично създание, искащо да изяде всичко по пътя си. Но не е нужно да се превръщате в особено агресивен върколак или вечно изнервена харпия. Просто се запознайте с храните, които засищат и в същото време съдържат малко калории. Вече сме ви разказвали за част от тях, а днес добавяме нови. Така де – на никой не му се яде едно и също.

Пуканки

Започваме ударно и изненадващо. Пуканките са възприемани като калорийни бомби, но това съвсем не е така. Те са лека и засищаща храна. В един стандартен пакет за микровълнова има по-малко от 100 калории. Важно е да не прекалявате със солта, защото тя не е в добри отношения с диетата. Ако искате да обогатите вкуса можете да ги поръсите с микс от ситно смлени зелени подправки – чубрица, мащерка и магданоз. Ако добавите джоджен, ще получите приятна пикантност.

Броколи, аспержи, карфиол

Знаем, че това не са най-любимите храни на много хора, но пък са страхотни за диета. Първо те са много засищащи. Порция от около 200 грама притъпява чувството на глад. В същото време в 100 грама броколи има не повече от 50 калории, което е много малко. И трето, това са растителни храни, богати на фибри, които подпомагат метаболизма.

Черен ориз

Това е може би най-слабо познатия и използван тип ориз в България. Все пак ние си предпочитаме белия и тук-там разнообразяваме с кафяв. Но черният е диетично чудо. Не само, че е много богат на фибри, но и като всеки ориз ни засища без да ни товари с калории. В една чаена чаша те са около 180. Разбира се, оризът трябва да е варен и обогатен с подправки, а не пържен или добавен към тежка манджа.

Скариди

Писали сме, че морските дарове и рибата са богати на антиоксиданти и на минерала селен, който намалява нивата на стрес и подпомага работата на щитовидната жлеза. Днес ще обърнем по-специално внимание на скаридите. Те са много добро хранително решение при диета, тъй като съдържат едва 100 калории на 100 грама, а и всеки почитател на морската храна знае колко са засищащи. И ето идея за диетично нискокалорично блюдо – задушени скариди с варен черен ориз.

Смокини

И накрая нещо сладко. Този плод е истинска бомба от фибри и полезни минерали. Освен това освобождава много бавно естествените си захари и така ви дава възможност да изгорите калориите, които са само 75 в 100 грама. И за да е още по-вкусно, можете да комбинирате смокините с обезсолено краве или козе сирене.

И така това бяха още 5 храни, които можете да ядете в режим на вталяване. А тук можете да си припомните, кои са другите, за които сме ви разказвали.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми