Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Идва време за лято, плаж и …сваляне на онези няколко килограма, които все те мъчат. А интернет гъмжи от статии за диети, списъци с храни, които ще ти помогнат да стопиш коремчето и обещания за отслабване, ако се откажеш от „кликни тук, за да видиш коя храна те кара да пълнееш“. Е, днес ще ти разкажем за една диета, която не разчита на крайности, а има няколко прости правила. Няма да ядеш само месо и зеленчуци като в Палео диетата, или да пиеш само прясно изстискани сокове. И най-хубавото –няма да броиш калории, а ще ядеш колкото искаш.  

Диетата Whole30 (буквално „цели“ 30) обещава да те освободи от „вредните“ навици и да направи храненето ти напълно здравословно. Как?

Диетата

Идеята на тази програма е да ти направи „зануляване“ на хранителната система. Целта е да промениш хранителните си навици и така да промениш живота си само за 30 дни. Ако за това време наистина успееш да се храниш добре, ще се отървеш от желанието за сладко или въглехидрати, ще подобриш метаболизма си и ще дадеш сили на имунната си система. Или поне това обещава програмата.

Правилата

Като всяка уважаваща себе си програма за подобряване на живота, Whole30 също идва с много правила и условности. Ако решиш да пробваш тази система, ще трябва да се откажеш от захарта за 30 дни. Във всичките и форми и разновидности: рафинирана, подсладители, във формата на мед или сироп от агаве. Спокойно, плодовете са разрешени, но само пресни. Освен това не трябва да пушиш и да пиеш алкохол. Няма да можеш да ядеш зърнени храни, дори и „полезните“ такива като киноа и овесени ядки. Ще трябва да изключиш от менюто си боб, соя, че даже и грах и фъстъци. А и няма да консумираш никакви млечни продукти за почти месец.  

А, забравихме и последното правило- нямаш право да се мериш през тези 30 дни. Идеята на „пречистването“ е да се отървеш от вредните навици, не само от допълнителните килограми.

Храната

И сега като знаеш какво не можеш да ядеш, изниква логичният въпрос „ Е какво ми остана да ям?“. Всъщност имаш доста голям избор. Можеш да ядеш месо, яйца, зеленчуци, плодове, ядки  и семена. Създателите на програмата съветват да ядеш много зеленчуци и по-малко плодове (заради захарта в тях).  Поощрява се консумацията на храна с много малко съставки- никакви печива и завъртяни манджи.

Защо да си го причинявам?

Според създателите на програмата, 95% от хората, които следват правилата, отслабват и подобряват здравето си. И най-хубавото- резултатите се постигат без глад. Никой не ограничава количеството храна, което поемаш. Нито имаш конкретен график за спазване. Според феновете на програмата, след тези 30 дни човек подобрява атлетичните си способности, има повече енергия и се фокусира по-лесно.

Естествено, диетата има и много критици. А и много хора се плашат от всички забранени храни (цял месец без шоколад?!?). Допълнително условие е, че ако се изкушиш  и консумираш нещо от забранения списък, трябва да се върнеш към ден 1 и да започнеш всичко отначало.

Ако тази диета ти се струва интересна и решиш да се пробваш, не пропускай да си приготвиш зеленчуковата ни лазаня. Трябва само да замениш кашкавала с веган алтернативата му. Успех!

 

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми