Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Седим и се чудим на птичките и пчеличките откъде извадиха толкова енергия и как не ги лови пролетна умора. Едва изчакаха да се затопли и се почна едно жужене, весело цвърчене и прелитане от клон на клон, а някои от нас се чувстват като ударени от товарен влак. При това без видима причина. И с цел борба с пролетно изтощаващия заговор решихме да съберем полезна информация за храните, които ще ни помогнат да се почувстваме по-добре. Оказа се, че има такива.

Какво е пролетна умора?

Това е отпадналост на организма след зимните месеци, която се дължи на продължителната липса на слънце, дефицита на витамини в организма и на неправилен хранителен режим, например на по-честата консумация на мазни и тежки храни. Проявява се като депресия, сънливост, лесна загуба на концентрация, болки в ставите и други подобни неприятни явления. Ето защо е добре в първия момент, в който усетим някой от тези симптоми да вземем спешни мерки, които могат да бъдат и хранително-вкусови.

Чай за пречистване

В „Знам да ям“ сме писали за чая като противогрипно средство. Е днес ще споделим как да го използваме за възстановяване след зимата. Съставките, които ни трябват са индийско орехче и джинджифил. И двете ги има във всеки супермаркет и са на съвсем справедлива цена. Индийското орехче подпомага работата на черния дроб и извеждането на токсините от организма. Джинджифилът пък е страхотен стимулант за храносмилателната система и възстановяването на чревния баланс. Към чаша зелен или билков чай се добавят 1 чаена лъжичка прясно настъргано индийско орехче и половин лъжичка настърган джинджифил. Тъй като това са силни билки, не пийте повече от чаша на ден за повече от две седмици.

Вълшебното цвекло

Много хора се мръщят при мисълта за цвекло, но то е много добър помощник срещу пролетна умора, защото е богато на магнезий, който е полезен за мускулите и на витамини и материали, които поддържат добрия тонус. И сега идва изненадата: за да сте енергични през деня, яжте цвекло на закуска. Не се шокирайте. Това кореноплодно не е с особено силен вкус и спокойно може да се трансформира в сутрешно ястие. Ето и една изпитана в практиката рецепта.

Настъргвате една глава червено цвекло. Заливате я със сока на един лимон, добавяте 2-3 лъжици хубав мед и малко канела и прибирате в хладилника. На сутринта можете да похапнете сместа върху овесени бисквитки или препечена филийка хляб. Супер вкусно и полезно е.

Плодове и зеленчуци

Всякакви и в големи количества са страхотно оръжие срещу пролетната умора. Имат витамини, минерали и фибри – въобще все вещества, които ни помагат да се чувстваме добре и да се освободим от ненужното в организма.

И така това бяха три идеи какво да похапваме, когато сме обзети от минорно настроение в първите слънчеви дни. Още едно изпитано средство – стойте колкото може повече навън, отворете прозореца и се наслаждавайте на настъпващата пролет. В крайна сметка, идва времето, когато трябва да сме весели и енергични. И в тази връзка ви предлагаме да си припомните какво можете да похапвате за добро настроение.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми