С подкрепата на

Информираният избор е пътят към здравословното хранене

В сезона на грипа търсим всякакви методи за предпазване и засилване на имунитета си. Вече сме ви разказвали за някои от тях, а днес ще продължим темата с един много полезен списък – на храните, богати на витамин С.

Защо е важен?

Всички знаем, че трябва да приемаме редовно витамин С. А знаете ли защо? Под това име се крие аскорбинова киселина, която е изолирана през 1930 година. Тя е супер мощен антиоксидант и имуностимулант. Витамин С стимулира производството и работата на белите кръвни телца. А те са нещо като ловци за вируси и лоши бактерии и така ни предпазват от заболявания. За съжаление организмът ни не произвежда аскорбинова киселина и затова си я набавяме с храната или синтезирана. Вторият вариант е достъпен в аптеките, а първият – в супермаркетите.

Най-богатите на витамин С храни

Свикнали сме да свързваме наличието на витамин С с цитрусовите плодове. Но сега ще ви изненадаме. На първо място в нашия списък е екзотичният плод гуава. Екзотичен, колко да е екзотичен при положение, че го има във всеки супермаркет? Изненадата е сребърния медал на добре познатата ни червена чушка. Да не говорим, че на първите места в списъка ни има и други зарзавати, редом с плодовете. И така, заповядайте топ 10 на най-богатите на витамин С храни по показателя съдържание в 100 грама.

  1. Гуава – 228,3 мг;
  2. Червена чушка – 183,5 мг;
  3. Зелено листни зеленчуци (зеле, лапад, спанак, коприва…) – 120 мг;
  4. Киви – 92,7 мг;
  5. Броколи – 89,2 мг;
  6. Папая – 60,9 мг;
  7. Боб – 60 мг;
  8. Ягоди – 58,8 мг;
  9. Портокали – 53,2;
  10. Домати – 22,8 мг.

Как да приемаме витамин С от храната?

Писали сме, че витамините не се разбират много добре с термичната обработка. Затова е най-добре да консумирате изброените храни сурови. Спокойно можете да ги хапвате добре измити или да си направите здравословни сокове и смутита. Друга опция е бавното готвене на температура не по-високо от 80-90 градуса. Това отнема доста време, но пък се запазват полезните съставки.

И накрая напомняме за БГ класиката – туршия. Ферментиралите храни за имунни бомби. Не случайно в години, когато времето не позволява туршията да стане, има бум на вирусните заболявания.

И така, това бяха топ 10 на храните с най-много витамин С. Сигурно има и други с поне близко съдържание до представените, но тези са най-разпространените у нас, а и хубавото е, че цените им са доста достъпни, особено ако хванете промоция в любимия си магазин.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми