Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Новата година настъпи със страшна сила и е време да започнем да изпълняваме обещанията тип „от 1 януари ще…“. Вие си знаете какви ангажименти сте поели към себе си и близките си, но едно сериозно замръзнало птиченце ни подсказа, че има голяма вероятност някой от тях да е свързан с вашето любимо тяло. Или по-точно с неговата водоизместимост, разбирайте килограми. И ако не сте решили да започнете дълга и строга диета, подозираме че целта е поне връщане на нивата отпреди Коледа.

Влизането в предпразнична форма не е чак толкова трудно. Особено ако приложите нашите идеи. Ето кои са те.

Яжте по-леки храни

Отмина времето на тежките софри с преобладаващо свинско присъствие. След празниците похапвайте по-често риба, пилешко и зеленчуци. Най-добре ще е, ако можете и един-два дни в седмицата да се лишите от месото и да сте на растителна храна. И да не чуваме изказвания от рода на „Аз не ям нищо зелено на цвят“. Говорили сме за това колко важни са зеленчуците за диетата.

Ограничете захарта

Всички знаем, че диета и захар не са първи приятели. А и се предполага, че покрай Коледа и Нова година сте се поглезили достатъчно. Все пак, за да не изглеждаме като диктатори, разрешаваме плодове, пресни или сушени. Може и малко черен шоколад. Но като казваме малко имаме предвид точно това – 1-2 плочки.

Пийте течности

За да не остане някой с грешно впечатление, уточняваме че тук се разбира вода, фрешове и чай. Забравете за пълните със захар газирани напитки, или плодови сокове с подсладители. Най-добре е приемът на течности да е на малки дози през целия ден, а не наведнъж да изпиете литър вода. Така не само ще поддържате нужното ниво на хидратация в организма, но и по-лесно ще намалите количеството храна. Ето и една хитрост - преди да седнете на масата, изпийте една чаша вода. Така ще се заситите с по-малко храна.

Увеличете движението

Няма да спрем да повтаряме, че без физическа активност няма как да стане. Най-добре ще е да се натоварвате регулярно. Но ако нямате време да ходите три пъти седмично на фитнес или плуване, поне се дисциплинирайте и ходете пеша или правете интензивна сутрешна гимнастика. Ставайте 30 минути по-рано и се раздвижвайте. Дори и така ще усетите ефект, особено ако наистина се натоварвате, а не само отбивате номера.

И така, не е особено трудно да сме отново във форма след празниците. А и ако ви липсват стимули, помислете, че наближава лятната отпуска, когато на плажа ще сте в конкуренцията на добре изглеждащи младежи и девойки, които спортуват и се хранят правилно.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми