Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Манията по здравословното хранене вкара в ежедневното ни меню екзотично звучащи храни като чия, киноа, спирулина, годжи бери, корен от мака и много други. Не оспорваме техния благотворен ефект върху организма ни, но водени от патриотично чувство и принципа, че най-полезна е храната, която расте на родната земя, потърсихме дали има български алтернативи. И се оказа, че има и днес ти представяме част от тях.

Защо ни е спирулина като имаме тученица и коприва?

Спирулината е микроскопично синьо-зелено водорасло, което се използва като хранителен източник заради високото си съдържание на протеини, витамини, минерали и каротеноиди. Напоследък може да се срещне под всякакви форми във всякакви ястия. Но знаеш ли, че българските версии по нищо не ѝ отстъпват като качества, а и са много по-достъпни. А това са копривата и тученицата, за които вече сме ти разказвали. Така че вместо да си купуваш неприятно на вкус водорасло, по-добре си спретни разходка в природата и си набери супер храна.

Хайде за шипки вместо за годжи бери

Годжи бери стана много популярно заради високото си съдържание на витамин С – 20 мг в 100 грама плод. Звучи „Уау“, нали? И сега изненада- в 100 грама шипка има 200 мг от същия витамин, което си е 10 пъти повече. И като бонус – шипката съдържа и витамини В, Р, Е, К и каротин за разкош. А да – и я има безплатно по полянките, докато годжи берито е само в магазините. Ти си решаваш кое да избереш.

Да оставим киноа на индианците и да си хапваме просо

Вярно е, че като кажеш „Хапвам киноа“, а не „Ям просо“ звучи по-изтънчено, но двете растения са много подобни. Те си приличат и на вид и по съдържание. Богати са на фибри и белтъчини и затова са страхотна добавка към всяка диета. Но в просото, което се отглежда по нашите земи, от буквално хиляди години, има и силиций. А за разликата в цената няма да говорим – иди до магазина и я виж сам.

Пчелите ни носят корен от мака

Е, не буквално разбира се. Просто пчелния прашец, който можеш да си купиш от всеки роден пчелар е супер близък като характеристики до перуанския корен от мака. Въпросният корен е богат на калий, калций, йод и магнезий.

А нашенският пчелен прашец го бие във всяко отношение. Той съдържа същите полезни вещества като мака, но в допълнение ни осигурява витамини и минерали и има повече аминокиселини и протеини, отколкото в млечните и месните продукти.

Засега приключваме с родните алтернативи на чуждите супер храни. Скоро ще ти дадем и интересни рецепти как да си направиш тученица, коприва и пчелен прашец. А ако темата ти е интересна, виж още тук.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми