Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Яркият оранжев цвят привлича вниманието ти всеки път на пазара. но не си сигурна как тиквата може да влезне в диетата ти? Все пак си свикнала да я печеш с мед и орехи. Тиквата всъщност трябва да присъства често в менюто ти, защото е суперполезна- съдържа витамини A, E, C, D, желязо, цинк, калций и фолиева киселина. И много, много карнитин, който подобрява метаболизма, помага да изгаряш по-бързо мазнините и да трупаш мускулна маса. Ето защо е подходяща за всяка диета.

В тиквата няма много калории, но пък е богата на фибри. А фибрите са важни, защото удължават усещането за засищане по-дълго и поддържат нивото на захарта ти стабилно (така няма рязко огладняване за нещо сладичко).

Ако искаш да свалиш между 5 и 10 килограма за една-две седмици без да страдаш много, препоръчваме ти тази диета с тиква. Не само че няма да гладуваш много, но сънят ти ще се подобри. Преди да започнеш с диетата, предлагаме ти няколко съвета.

  • Не следвай тази диета повече от 2 седмици.
  • Можеш да добавиш в менюто си риба, зеленчуци, мед и сладки плодове в ограничено количество.
  • По време на диетата пий повече вода и зелен чай. Сок от тиква също е позволен.
  • Опитай се да не похапваш между основните хранения.
  • Гледай да не ядеш вечерята си след 7 часа.
  • Диетата не е препоръчителна за хора, които имат проблеми с храносмилането, бременни и кърмещи жени.

Добре, започваме. Дай тиквата насам.

Ден 1

Закуска: Сварена/печена тиква с моркови и лимонов сок; каша от тиква (сварена тиква разбъркана със сварени овесени ядки, ориз или  просо).

Обяд: Зеленчукова крем супа с тиква (чушка, морков, лук, малко картофи)

Вечеря: Печена тиква.

Ден 2

Закуска: печена/сварена тиква; каша от тиква

Обяд: Пюре от тиква (сварена и намачкана тиква с малко сол/пипер за овкусяване), зеленчукова супа

Вечеря: плод по избор

Ден 3

Закуска: каша от тиква, плодова салата

Обяд: зеленчукова супа, една порция пълнозърнеста паста само с подправки и малко зехтин

Вечеря: две филии пълнозърнест хляб (препечен), печена/сварена тиква и няколко парчета пресен ананас

Ден 4

Закуска: каша от тиква, салата по избор

Обяд: зеленчукова супа, няколко сурови чушки

Вечеря: яхния от задушена тиква, зеленчуци и гъби

На петия ден повтаряш първия ден и така, докато не достигнеш желания резултат.

А ако след диетата още ти се яде тиква, предлагаме ти това тристепенно меню. Ако ли не- ето какво да хапваш след усилена тренировка (без месо), за да задържиш идеалното тегло. 

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми