Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Къде прекарваме най-много време? Не, не е вкъщи или в леглото. Отговорът е на стола в офиса. Това са поне 8-9 часа на ден без движение, което пък често може да доведе до лепване на някой и друг килограм около талията и бедрата. И „Хапнах само едно пакетче солетки или бисквитки“ не помага на ситуацията. Затова ти подготвихме седем полезни и, най-важното, лесно изпълними трика как да запазиш добрата си форма, когато работиш на бюро.

Закусвай здравословно

Добрата закуска определя как ще ти тръгне целият ден. И добра закуска не е поничка или баничка с боза, а нещо наистина здравословно. Например, пълнозърнести бисквити, които ще ти дадат чувство за ситост докато дойде времето за обяд. Не забравяй, че популярните флейксове са пълни със захар. Здравословната алтернатива е мюсли, най-добре от био произход, с кисело мляко. Добра идея е и тост с пълнозърнест хляб и варено яйце, който ще те зареди с протеини и ще ти даде енергия за деня.

Идея: виж пет от най-здравословните закуски.

Вдигни се от стола

Не е нужно да си фитнес маниак, за да се упражняваш. Дори и малко движение помага. Няма да повярваш какъв страхотен ефект имат няколко крачки из офиса. А ако се качиш два етажа по стълбите, ще усетиш страхотно освежаване. И всичко ще ти отнеме не повече от 3-4 минути. И за да не изпитваш угризения, че „скатаваш“ от работното време, вместо да пращаш мейл на колегата от другия отдел, просто се разходи до бюрото му.

Избирай здравословен обяд

Вече е много лесно да хапваш здравословен обяд. Във всеки голям офис център има модерни кафета, които предлагат диетична храна. Замени тежката манджа със салата или пълнозърнест сандвич, а подсладената напитка - с вода или чай и ще видиш как килограмите няма да се лепят.

Добра идея е и да си приготвяш храна в къщи. Така не само ще е по-изгодно, но и ще ти е по-вкусно. Но в никакъв случай не хапвай на бюрото, а мръдни до някоя пейка около сградата или до близкия парк.

Хапвай плодове, а не вафли

На всеки може да му „пристърже“ през деня. И тогава вместо вафли и бисквити, хапни плод или зеленчук. Ако не ти е достатъчно, добави хумус или нискомаслено мляко.

Пий много вода

Често сме писали за това колко важна е хидратацията. Най-добре е на всеки час да пиеш по една чаша и така ще си още по-работоспособен и концентриран.

В тази връзка, избягвай подсладените напитки. От тях ще получиш само високо ниво на кръвна захар. А ако ти е трудно да се откажеш от захарта, защо не си припомниш съветите на Джейми Оливър, които са супер лесни за следване.

Спортувай

Вече чуваме „Ама няма време“. Наистина ли не можеш да отделиш три часа седмично за спорт. Да, точно толкова ти трябват за две тренировки, които ще те поддържат в кондиция. Това включва преобличането и 45-50 минути интензивно натоварване.

А ако не ти се ходи до залата, просто ставай 30 минути по-рано. За това време ще можеш да направиш страхотна домашна гимнастика, включваща леко разтягане, малко клякания, лицеви опори, планк и коремни преси. А ако имаш лека гиричка, дори и вкъщи ще постигнеш чудеса. Повярвай ни, казваме го от опит.

 

Планирай дни за хранителни глезотии

Не ти казваме да се откажеш от любимите пица, бургер с пържени картофки или тортичка (две, моля). Просто ги изхвърли от ежедневното си меню. И така без угризения дамите ще могат да си поръчат нещо сладко докато обменят важна информация с приятелки на кафе, а господата да похапват картофки с бирата, изпълнявайки важния ритуал „Гледане на Шампионска лига“.

Не е задължително работата на бюро да води до трупане на килограми. А както видя не е и трудно да се поддържаш във форма. А за още идеи, се абонирай за „Знам да ям“ и си припомни кои са храните за по-добра концентрация.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми