С подкрепата на

Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Лятото е идеален момент да загубиш някое и друго излишно килограмче, особено с изобилието и достъпността на толкова много плодове и зеленчуци. И затова споделяме тази страхотна 7 дневна лятна диета, която ще ти помогне да постигнеш по-фина фигура, а и ще пречисти тялото ти от натрупаните токсини.

Има две основни правила към които трябва да се придържаш. Първото е никога да не пропускаш хранене по време на тази специална седмица, а паузите между отделните хранения никога да не продължават повече от три часа. Правило номер две е да се храниш така, че да никога да не чувстваш глад. Усетиш ли го, хапни, веднага нещо. И така нека да започваме:

Ден първи – изцяло на плодове

Ако успееш да направиш първата крачка, има голям шанс да извървиш целия път на диетата. Менюто в този ден е изцяло плодово – спокойно хапвай от любимите си череши, ябълки, ягоди, праскови и каквото още се сетиш. С едно изключение - не яж банани. Препоръчваме ти да наблегнеш на пъпешите. Месестата част на този прекрасен плод е богата на витамини от групата В, витамин С, калий, магнезий, желязо, калций, и селен. Нишестето и пектинът на пъпеша не се усвояват в храносмилателната система. Те имат свойството да поемат вредните вещества в червата и ги извеждат от организма. През този ден трябва да забравиш за сурови и варени зеленчуци. Пий много вода поне 8-12 чаши. Ако усетиш глад, увеличи порциите. Гладуването категорично е нежелателно.

Ден втори – на зеленчуци

Този ден е посветен на зеленчуците. Можеш да ги ядеш сурови или сварени, но без никакви подправки или мазнини. Добре е да предвидиш в менюто си порция варени картофи, моркови, броколи, краставици, маруля, зеле и други. Благодарение на тези зеленчуци храносмилателната ти система ще се раздвижи и ще се пречисти от вредното. Отново не забравяй водата.

Ден трети – редувай плодове и зеленчуци

Днес хапвай плодове и зеленчуци, като изключваш картофите и бананите. Добре е да се редуват. Направи си плодова салата за закуска, зеленчукова салата без подправки за обяд и хапни няколко различни плода за вечеря. И тук пиенето на вода е от съществено значение.

Четвърти ден – само банани и мляко

Този ден е бананово-млечен. За целия ден трябва да се снабдиш с 8-10 банана. Към тях добави и три чаши с прясно мляко. Не се изкушавай да хапваш нищо друго. Ще се изненадаш, колко добре ще се чувстваш в края на този ден. Разпредели си бананите през деня на 4 пъти и пий мляко за закуска, обяд и вечеря.

Пети ден – домати и ориз

Този ден е много интересен. За закуска и вечеря трябва да изядеш общо 6-7 големи домата, а за обяд чаша варен ориз. Увеличи дозите с вода до 15 чаши през целия ден.

Шести ден – повторение на третия

Придържай се към режима от третия ден, т.е. хапвай плодове и зеленчуци. По обяд може да добавиш чаша варен ориз. Не забравяй да пиеш и вода.

Седми ден – ориз и зеленчуци

През последния етап на пречистващата диета, можеш да хапнещ малка купичка ориз (около 150 грама) и да си позволиш всички зеленчуци. Не трябва да ядеш никакви плодове, но пък можеш да си направиш фрешове от цитруси. Препоръчваме ти портокал или грейпфрут.

Ако диетата и резултата от нея ти допадне, имай предвид че не е препоръчително да я правиш постоянно. Максималния препоръчителен период е веднъж на месец. Съветваме те през останалото време да поддържаш фигурата си с балансирана и здравословна храна, за да доставяш на организма си всички необходими му вещества, за да функционира правилно и да се чувстваш във форма.

А за да не пропускаш и другите ни полезни съвети за супер форма през лятото, ти предлагаме да се абонираш за "Знам да ям".

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми