Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Великден ще ни изкушава с козунаци, кифлички, боядисани яйчица, салатки, крехко агнешко. Сигурно ще има и дъхави домашни питки. И как човек да устои на всичко това? Трудно, нали? А ако не издържим и се отпуснем, всичките ни диетични усилия ще отидат на вятъра. А ние не искаме да си върнем онези два килограма, които изгонихме с толкова труд и лишения. За това днес ще споделим няколко изпитани на практика трика за избягване на тежестта по празниците. Спокойно можете да ги приложите и за наближаващия Гергьовден.

Наблягайте на пресните зеленчуци

Пролетта е времето на свежите салати, репички и краставици. Хубавото на тази храна е, че не се лепи, а и действа страхотно на организма, тъй като е богата на фибри, витамини и минерали. И ето първия трик, който редовно прилагаме. Когато седнем на масата слагаме в чинията си повече салата и по-малко месо или друга гарнитура. Така хем не обиждаме домакините, защото те виждат една препълнена чиния, хем хапваме по-лека храна.

Движете се

Вторият начин да не качите по празниците е да се движите, колкото може повече. Обикновено няма как да идем на фитнес или да излезем да тичаме един час в парка, защото роднините ще се засегнат. Но пък винаги можете да предложите услугите си да идете до магазина или близкия пазар, да изхвърлите боклука или да разходите кучето. А повярвайте дори и едно ходене до магазина може да е 20-25 минутна разходка, ако се объркате и обиколите 2-3 пъти района.

Не се тъпчете

Идеята е да ядете бавно. Празници са и за никъде не бързаме. Припомнете си старото правило, че всяка хапка се дъвче поне 20 пъти и се старайте да го спазвате. Така ще изкарате подобаващо дълго време на масата, а в същото време ще сте заситени без да сте прекалили с храната.

Пийте вода

Ако по време на хранене пиете вода, тя ще запълни част от обема на стомаха и по-бързо ще добиете усещане за ситост. Така ще изядете по-малко храна.

Яжте белтъците на яйцата

Ясно е, че няма как да избегнем яденето на варени яйца. Тук имаме два съвета. Първият е, по възможност, да ядете яйца до обед. Все пак това е тежка храна и е добре да дадете време на организма да я преработи. Вторият ни съвет е дискретно да отделяте жълтъците и да ядете само белтъците. Разделяйте ги, защото белтъкът е чист протеин, а жълтъкът – мазнини.

Знаем, че е трудно да се издържим на празничните кулинарни изкушения, но и не е нужно. Защо са празници, ако поне леко не му отпуснем края? А и, както видяхме, има лесни трикове, с които да се насладим на храната, без да преяждаме. Днес споделихме само част от идеите ни. Ето още няколко трика, поднесени с пожеланията ни за весели празници!

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми