Информираният избор е пътят към здравословното хранене

В „Знам да ям“ вече сме казвали, че закуската е най-важното ястие на деня и, че е много важно то да не бъде пропускано, тъй като ни зарежда с енергия, а и помага за всяка диета. Днес ще ви представим топ пет на най-полезните закуски.

Зърнени закуски

Научихме за тях преди години от филмите, когато гледахме как сутрин детето изсипва от голяма кутия купчина в купа и я залива с мляко. Тези храни съдържат голямо количество фибри, витамини и минерали като калций и магнезий. Напоследък производителите се съревновават да ги направят колкото е възможно по-здравословни, така че можете смело да посегнете към големите кутии в магазина и да потърсите закуската, която най-добре отговаря на вашия вкус.

Мюсли

Някои казват, че това е храна за коне и кокошки, но не им обръщайте внимание. Мюслите имат страхотни качества. Най-напред те също са богати на фибри полезни минерали. Също, както и зърнените закуски от типа на флейксовете, освобождават така наречените „бавни“ въглехидрати, което дава енергия за дълго време през деня. И не на последно място, можете да ги консумирате по много бързи и различни начини – с кисело или прясно мляко, залети с плодов сок и дори „натюр“.

Яйца

Заради голямото съдържание на протеини, яйцата са една от най-добрите закуски. И след като сме на филмова вълна, сетете се колко често сте виждали сутрин да бъде поднесено сварено яйце на специална стойка. И извън седмото изкуство – не е случайно, че в хотелите на закуска винаги има яйца, приготвени поне по два начина – бъркани или варени.

Най-диетичният и здравословен вариант за консумацията им е да бъдат поширани. Иска малко време за приготвяне, но резултатът е не само вкусен, но и красив. Скоро ще ви разкажем за различни начини за приготвяне на яйца и ще обърнем специално внимание на тази техника.

Сандвич с пълнозърнест хляб

Сандвичите са една от най-популярните закуски за зареждане с енергия. И тук не говорим за бърза храна, а за вкусен и здравословен домашно приготвен сандвич. Трябват ви пълнозърнест хляб (отново заради фибрите), не мазно месо (пуешко или пушено пилешко), любимото ви жълто сирене (роден кашкавал или нещо вносно като гауда, ементал или чедър) и зеленчуци. Всичко това е невероятно добра комбинация от полезни елементи, които ще ви държат тонизирани поне докато дойде времето за обяд. Ако се чудите пък как да обядвате здравословно, продължавайте да ни следите и в близко време ще научите.

Плодова салата

Няма защо да ви убеждаваме, че е полезно сутрин да се хапват плодове заради богатото съдържание на витамини, фибри, антиоксиданти и така нататък. И за да не е скучна закуската, пригответе плодова салата. Тук възможностите са неограничени и всичко зависи от вашата фантазия и наличности в хладилника. Идея от нас: за свежест добавете накълцани листа мента, а за допълнителен приток на енергия и здравословност – мед.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми