С подкрепата на

Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Представи си как стоиш пред статуя голяма колкото теб и направена от кубчета захар. В следващите 365 дни статуята ще бъде изядена. От теб. Но можеш лесно да намалиш количеството, ако следваш тези пет лесни съвета.

Едно време ни беше лесно. Сладкото идваше в бурканчета и беше строго пазено от бабите ни в килера или мазето. Ех, тези баби! Те са властелините на сладкото. Най-хубаво беше, когато идваха гости и баба вадеше бурканчето, за да поднесе кафето с лъжица бяло сладко и чаша вода. А ние въпреки че не пиехме кафе, хапвахме сладко-сладко.

Сладкишите се правеха с повод, а достъпът ни до пари за захарни петлета беше ограничен. И някак си не трябваше да се притесняваме колко захар ядем. Но днес е доста по-сложно. Захар има във всичко- от зърнената закуска, която ядем сутрин, до доматения сос, който купуваме от магазина; от хляба до консервата с грах. Дори сладкарите вече гледат да заменят захарта с по-полезни алтернативи на рафинираната захар.

Не се отказвай отведнъж и изцяло

Да се откажеш от захарта не е никак лесно. Ето защо прави малки стъпки всеки ден докато не достигнеш желаната цел. Можеш всяка седмица да се отказваш от някой десерт или постепенно да намаляваш захарта в кафето. Тази седмица ще се откажеш от газираните напитки, следващата ще спреш да купуваш сладки неща за вкъщи. Днес ще сложиш една лъжичка захар в кафето, а утре ще го пиеш със стевия. Но не се отказвай от любимите си десерти. Веднъж седмично се награждавай за постигнатите резултати.

Добави повече вкус

Вместо захар добавяй повече ванилия, подправки или цитрусови нотки към храната и напитките си. Поръчай си капучиното без захар и добави какао или канела. А канелата е не само по-малко калорична от захарта, но и спомага за регулирането на кръвната захар. Така ще намалиш апетита си и ще освежиш напитката си.

Пий много вода

Правилното хидратиране е от изключителна важност, но може да навреди, ако напитките са пълни с химикали и захари. Просто замени газираните напитки и плодовите сокове с вода и бързо ще усетиш промяната. Пиенето на осем чаши вода на ден може да намали апетита, да подобри метаболизма и да помогне с подуването на стомаха. А ако много ти се пие нещо газирано, можеш да си направиш алтернативни здравословни напитки.

А защо всъщност искаш сладко?

Често ни се хапва сладко, когато сме уморени или под стрес. Лесно, евтино и бързо решение е. Дали гладът за сладко е емоционална реакция? Ако отговорът е да, потърси други начини да разпуснеш и да се успокоиш. Без захар. Предлагаме ти йога с приятелка, разходка с колелото в парка или просто някое дихателно упражнение.

Избери истинското

Ако не можеш да устоиш на изкушението, просто избери истинската захар и нейните разновидности пред изкуствените заместители. Да, може калориите в диетичната кола или бонбоните без захар да са по-малко, но това няма да засити желанието ти за нещо сладко. Според Yale Journal of  Biology and Medicine, когато тялото ти иска захар, то очаква калории и енергия, които изкуствените подсладители не могат да ти дадат. Така че накрая пак ще хапнеш нещо сладко, но ще си добавила и малкото калории от “диетичния избор.”

Не си мисли, че не можеш да се откажеш от вкусните десерти и изкусителния шоколад. Не е необходимо. Просто опитай да намалиш другите източници на захар през деня си и се наслаждавай без угризения на десерта. А ето и още полезни съвети как да намалиш захарта, дадени лично от Джейми Оливър.

Вижте още

С какво топ сладкарите заменят захарта?

Сладко-здравословен разговор с Ради Стамболов и Борислав Екзархов за децата, лакомствата и… суши

С какво да заменим захарта? И всъщност, необходимо ли е? А да даваме ли сладко на децата?

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми