Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Зимата идва, както се казва в един популярен сериал. А с нея и отпадналостта, вирусите и лошото настроение. Но има как да се преборим с ефектите от застудяването. За това ще ни помогнат правилното хранене и физическата активност. И така, ето нашите съвети за подготовка за зимата.

Наблегни на храни с повече наситени мазнини

Основно това са риби като скумрия, херинга и сьомга. Не веднъж сме говорили за това колко добре се отразява тяхната консумация на организма, а днес ще ти дадем и още една гледна точка. Редица проучвания показват, че хората в скандинавските държави понасят най-леко зимата. И причината не е само, че са свикнали с климата. В тяхното меню тези риби са пет пъти по-силно застъпени отколкото в САЩ или Канада. Ето как храната помага за здравето!

Хидратирай се

Свикнали сме да пием много вода през лятото, но някак си започваме да намаляваме количествата, когато започне да застудява. Това не е правилен подход, тъй като през мразовитите дни организмът ни също има нужда от течности. А и който е ходил на ски, знае, че студът „изсушава“ тялото не по-малко от жегата. Затова пий, ако не същото, то поне близко количество вода, сокове и чайове.

Зареди се с витамини и минерали

През зимата традиционните за нашите ширини плодове и зеленчуци, които ни зареждат с важните витамини и минерали, се внасят от южните страни. Но пък има и страхотни местни алтернативи. Например, това са кореноплодните и тиквата. От тях можем да си набавим витамин В и С, желязо, калций и цинк. Друга алтернатива за пресни плодове са ябълките и цитрусите.

Не забравяй и традиционните туршии. Ако са приготвени както трябва, те ще ти помогнат да преодолееш витаминозно-минералния дефицит.

Подправи храната си

Някои подправки действат загряващо на организма и му помагат да се справи със студа. Тук нямаме предвид само лютите чушки, които не понасят на всеки, а добавки като канела и джинджифил. И не сме се объркали като ги споменаваме – те не са само за сладки и десерти, а могат да се използват и за супи и основни ястия. Идея от нас: добави половин лъжичка прясно смляна канела и още толкова настърган джинджифил към маринатата на месото и ще останеш изненадан от аромата и приятната пикантност, които ще добие. Можеш и да поръсиш с канела печените картофи и отново ще имаш неочаквано добър резултат.

Бъди на открито

Един от основните витамини, които ни липсват през зимата е D, който тялото ни произвежда под влияние на слънцето. Затова използвай всеки възможен момент да си навън. Без значение е дали ще тичаш в парка или ще се разхождаш лежерно в планината – важното е да събираш слънчеви лъчи.

Това бяха пет основни съвета за подготовка за зимата. Скоро ще споделим с теб рецепти за ароматни и здравословни чайове в домашни условия и за някои типично зимни ястия.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми