Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Много хора се питат „Коя храна е най-полезна?“. Според нас отговорът на този въпрос е лесен – сезонната. И затова е добре да не пренебрегваш храните на пролетта и смело да ги вкараш в менюто си. Днес ще ти разкажем за нашата голяма пролетна любов – копривата. Виж защо е полезна и как да си приготвиш две бързи вкусни рецепти.

Природата ни показва от какво се нуждаем

Нали си виждал как с разлистването на дърветата светът се пробужда за живот и се възстановява след зимата. Животните са излезли от оборите и пасат прясна трева, пчелите са нападнали разцъфналите цветя и дървета, а птиците ровят размекналата се земя за храна.

И след като всички около нас са се отдали на съобразена със сезона диета, защо ние да не го правим. Пролетната храна ще ни помогне да възстановим баланса си от зимата. Ще ни даде витамини и минерали, които да ни заредят с енергия. Същото може да се каже и за останалите сезони, но за тях ще си говорим, когато му дойде времето. Днес темата ни е пролетта.

Кои са супер храните на пролетта?

Много обичаме даровете на пролетта и не можем да им се нарадваме. В този сезон царуват зелените храни. Народът е казал „Да се хванем за зелено“, а ние добавяме „И да хапнем“. Това означава на масата ни да присъстват коприва, лапад, спанак и салати. Да не говорим, че те лесно попадат в категорията на супер храните. Няма и да се опитваме да опишем всички, а ще ти представим нашия любимец:

Копривата

Копривата е мощен източник на витамин С, желязо, магнезий, фолиева киселина и калий. Добре е да се бере в началото на май, когато листата и стъблата са най-крехки. И един съвет – излезте на разходка сред природата и сами си наберете от това страхотно растение като задължително ползвате по-дебели домакински ръкавици. Така и ще направите семеен излет, и ще сте сигурни, че копривата ви е чиста. И още нещо, късайте връхчетата – те са най-крехки и вкусни.

Тя може да се приготви по всякакъв начин – на супа, на салата или панирана. Хубаво е, че при топлинна обработка копривата запазва ценните вещества и те не се губят. Съветваме ви, ако имате хубава коприва да я попарите за 1 минута във вряща вода, след което веднага да я охладите с ледена и добре да я оцедите. После разпределете на порции и замразете във фризера. Така всеки път, когато ви се хапне нещо свежо ще имате заготовка. А ето и две идеи за приготвянето ѝ:

Млечна салата

Вземете от попарената коприва. Нарежете я на дребно и я смесете с цедено кисело мляко, пакетче крема сирене или извара и добавете 50-60 грама счукани орехи. Подправете със зехтин, сол и черен пипер и готово – имате страхотна разядка, която върви с препечени филийки.

Панирана коприва

Направете панировка от яйце, брашно, малко тъмна бира за пухкавост и сол. Трябва да е по-гъста от тесто за палачинки. В нея потопете набраните връхчета коприва и пържете в добре загрято олио до златисто. Получава се страшно апетитно предястие, което е готово за няколко минути.

Специалистите казват, че най-здравословното меню е това, което е съобразено с цветовете на съответния сезон. А цветът на пролетта определено е зеленото. Затова хапвай, колкото може повече зелени храни като салати и пресни билки. А ето и няколко предложения какво да приготвиш със споменатите билки.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми