Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Нали сте чували, че не се отслабва по време на отпуска, а една година преди това? Това е единственият начин да изглеждате добре на плажа и с удоволствие да разхождате новите си бански по пясъка.

И след като вече ви разказахме как диетата да помага, днес ще надградим като споделим информация за някои от храните, които са здравословни, засищат и ни помагат да отслабнем. Направо 3 в 1.

Броколи

Съдържат огромно количество фибри и калций. Първото помага за доброто здраве на стомаха, а второто е полезно и здравословно. Можете да ги консумирате по всякакви начини. Най-лесно е да са леко бланширани в подсолена вода и добавени към салата. Можете да ги панирате (което не е много ОК, ако сте на диета), да ги запечете със сирена (от диетична гледна точка е добре да не са много мазни) или да ги добавите в сутрешното си смути.

Зеле

Засища и подсилва имунитета благодарение на богатото съдържание на антиоксиданти като витамин С. Яжте го сурово на салати или запечено във фурна с месо или стафиди и сушени сливи.

Яйца

Както сме писали в „Знам да ям“, белтъците на яйцата са страхотен източник на протеини. Те засищат и дават енергия за целия ден. Не случайно в много страни свареното яйце е задължителен елемент от закуската. Ако искате да сте по-крайни в диетата, яжте само белтъка, тъй като жълтъкът съдържа мазнини и холестерол.

Сьомга

Няма да се уморим да разказваме за невероятните хранителни качества на сьомгата. Тя съдържа полезните Омега-3 мастни киселини, които помагат за прочистването на вредния холестерол от кръвта, протеини и почти всички важни минерали, необходими на организма. Богата е и на йод, който подпомага правилното функциониране на щитовидната жлеза, а тя пък отговаря за оптималното протичане на метаболитните процеси.

Червени меса

Месата като телешко и говеждо са богати на протеини, което ни помага за възстановяване при спортен режим. А и както сме казвали протеините помагат за изграждане на мускулите.

Бадеми

Бадемите са богати на аминокиселината L-аргинин. Тя помага за изгарянето на мазнините. Разбира се, за да има ефект, консумацията на бадеми трябва да е комбинирана и със спорт. Яжте по 20-30 грама преди тренировка. Вие решавате дали да са печени или сурови.

Бобови култури

Те са богати на фибри и протеини и бавно освобождават енергия. Това означава, че ще се чувствате заредени по-дълго време през деня.

Кисело мляко

Ние българите до толкова сме свикнали с киселото мляко, че понякога подценяваме страхотните му качества. Редовната му консумация подобрява здравето на перисталтиката и осигурява на организма необходимото количество калций полезни мазнини. Можете да го ядете чисто, с плодове или на таратор. Който и подход да изберете няма да сбъркате. Разбира се, купувайте само качествено мляко, без добавени растителни мазнини.

Това са само малка част от храните, които е добре да присъстват в менюто ни при диета. Скоро ще ви разкажем как да ги приготвяте и какви комбинации ще засилят ефекта от консумацията им.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми