С подкрепата на

Информираният избор е пътят към здравословното хранене

След дълга отпуска не е лесно да се концентрираш. А и за съжаление, не съществува вълшебно хапче, с което да подобриш мозъчната си дейност, но пък има начин как да освежиш съзнанието си и да дадеш допълнителна енергия на организма си. Предлагамe ти няколко вкусотийки, с които хем ще поддържаш формата си, хем умът ти ще е остър като бръснач.

Хапвай повече протеини на закуска

Важно е сутрин да закусваш храни богати на протеини като извара, кисело мляко, яйца и пълнозърнести хлябове. Пълнозърнестите храни са лесен и вкусен начин за подхранване на мозъчните клетки. Те са богат източник на хранителни влакна и витамин Е. Богатите на протеин храни са жизненоважни за функцията на организма, те ти помагат да се възстановиш по-бързо от физическата умора, потискат апетита и спомагат за поддържането на балансирано тегло.

Зеленчуци и плодове, който не яде…

Никога няма да сгрешиш, ако наблягаш на плодовете и зеленчуците за по-добра памет. Топ плодовете, които ти препоръчваме са ябълките, които съдържат биофлавоноида кверцетин, който предпазва от загуба на памет. Запаси се с боровинки, те са силен антиоксидант и също ти помага за концентрацията. Избирай тъмнозелените зеленчуци като броколи, брюкселско зеле и спанак, които са богати на фолиева киселина. Много изследвания показват, че тя засилва паметта.

Рибешки истории за силна памет

Омега-3 мастните киселини, които рибата съдържа, влияят положително на мозъка и когнитивните функции. Рибата намалява риска от деменция и помага за подобряването на паметта. Много специалисти съветват да се консумира риба поне 2 пъти в седмицата. Рибата съдържа  и важни вещества, които тялото не може да произвежда само. Това е и причината да е от толкова жизнено значение за организма.

Ядки всеки ден

Ядките и семената са богат източник на витамин E, който е силен антиоксидант. А един от най-добрите ядки са орехите, които също са богати на омега-3 мастни киселини. Подобряват и функциите на имунната система. Орехите засищат между храненията и помагат за диетата. Бадемите също са добър избор за моментите на внезапен глад – около 20 бадема осигуряват към 7 грама протеин, както и витамин Е, магнезий и разнообразие от фитохимикали, които заедно работят за контрола върху нивата на кръвната захар и по-добрата концентрация.

Кафе и шоколадови изкушения

Консумацията на шоколад стимулира концентрацията и вниманието на мозъка. Той стимулира и активира мозъка по специален начин,. Какаовите зърна съдържат голямо количество антиоксиданти от семейството на флавоноидите, които помагат за по-добро съсредоточаване и концентрация. Те се откриват и в кофеина и това обяснява защо кафето е една от най-предпочитаните напитки за умствена свежест. Още за кафето можеш да прочетеш тук.

За още полезни и здравословни съвети можеш да се абонираш за „Знам да ям“ тук и всеки петък ще получаваш безплатно 6 интересни статии за балансирано и вкусно хранене.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми