Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Правилното хранене през лятото ти помага да си във форма и е супер важно за диетата ти. Ето защо ти подготвихме списък с някои от най-добрите и няколко неподходящи храни за топлите месеци. Така, в сезона на активна почивка, няма да качиш някое и друго кило и по-лесно ще устоиш на изкушенията, които дебнат от всеки ъгъл.

Започваме с най-добрите:

Диня

Хапването на диня е чудесен начин да хидратираш тялото си след дългия ден на плажа. Тя съдържа 90% вода и има около 44 калории на 200 грама. Това е много добър избор за храна през лятото, която хем те разхлажда и освежава, хем и супер засища в летните жеги.

Свеж студен чай

Домашно приготвеният студен чай е с много малко калории, богат е на антиоксиданти и дори може да ти помогне да отслабнеш. Хубавото е, че той е идеален и за разхладителна напитка в жегите. Има много начини да си го приготвиш, а някои от тях ще откриеш тук. А ако нямаш време или желание да си го правиш, купувай чай с минимално количество захар и подсладители.

Плодова салата

Лятото е сезонът на подовете и трябва да се възползваш максимално от тях. Освен това те са супер храна, с която да поддържаш формата си или да свалиш няколкото излишни килограма. Червените, лилавите и сините плодове са мощни източници на антиоксиданти и витамини, а някои, като боровинките, съдържат дневната доза фибри за организма ти.

А ето и кои храни да избягваш

Сладоледен сандвич

На пръв поглед няма друго нещо толкова вкусно като хрупкави бисквити с шоколадови парченца и ванилов сладолед между тях. Но това е изкушение пълно с калории. По-добрият вариант е да си направиш собствен сандвич сладолед с плодово сорбе и пълнозърнести или овесени бисквити. Здравословна идеи и рецепти за сладоледени изкушения можеш откриеш и в „Знам да ям“.

Пържени миди

Няма как докато не си на плажа и пийваш студена напитка да не хапнеш и панирани миди за мезе. Те са добра идея, ако не са основното ти хапване. Заради мазнината, в която са пържени една порция може да те „захрани“ с 500 калории. От друга страна, мидите са добър източник на B12 и протеини. Ето защо нашият съвет е да ги хапваш задушени или на фурна.

Ребърца

Тежките храни, като свинско месо не са най-добрият избор за лятото заради голямото количество мазнини в тях и калориите в сосовете, с които се поднасят. Но ако не можеш да устоиш на изкушението, си ги приготви добре изчистени от мазнините и с много подправки. А за да се справиш като истински барбекю майстор, виж нашите супер съвети за перфектни ребърца.

Не изпускай полезните съвети на “Знам да ям“, като се абонираш за „Знам да ям“ и всеки петък на мейла си ще получаваш безплатно 6 супер полезни и интересни текста.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми