Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Често, когато чуем отслабване си представяме строги диети, големи натоварвания във фитнеса и страх от всяко парченце шоколад, което ни се изпречи пред погледа. Не, че всичко това не е част от процеса, но има как да направим прогонването на излишни килограми по-лесно. И затова днес ти предлагаме няколко съвета, с които няма да гледаш със завист дъвчещия баничка невинен минувач. А  и с тях ще можеш да сваляш по около килограм седмично.

Постави си дневен лимит на калориите

Нямам как да отслабнеш ако приемаш повече калории, отколкото гориш. Ето защо е добре да знаеш колко приемаш и какво трябва да е количеството, за да постигнеш желаните резултати.

Предлагаме ти една проста формула. Умножи теглото си по 6. Така ще получиш приблизителната дневна доза калории, необходима да поддържаш настоящите си килограми. И сега започваме изваждането. За да отслабваш с по около половин килограм седмично, намали калориите с 500 дневно. Съответно за 1 килограм, намали дозата с 1000.

И така, ако сметките показват, че трябва да приемаш 1 200 калории дневно, кликни тук и си припомни идеите ни за менюта, които пасват точно на този режим.

Води си записки

Според доста проучвания, хората, които си водят дневник какво хапват, отслабват по-лесно. При сходни телесни показатели, диета и спортно натоварване те постигат двойно по-добри резултати в сравнение с тези, които не следят храната си. Ето защо не е лошо да започнеш да си записваш. А и сега е супер лесно. Има много приложения за мобилния ти телефон, които са точно за това. Трябва ти само дисциплина да попълваш данните.

Наблягай на фибрите

Колкото повече хапваш богати на фибри храни, толкова по-добре. Те са супер полезни и помагат за отслабването, защото ти помагат да се чувстваш заситен с по-малко храна и съответно с по-малко калории. А още за фибрите можеш да видиш тук.

Не изключвай протеина от храната си

Приемът на протеини е много важен за отслабването, защото малко количество ти помага да усещаш заситеност за по-дълго време. Ако за обяд си предвидил салата, добави към нея високо протеинова храна – например пилешки гърди на скара или филе от сьомга. Вегетарианските опции са храни като печено сирене тофу или сварен боб.

Можеш да добавиш протеини и към закуската. Не, нямаме предвид след ставането то леглото да изядеш една пържола. По-скоро си намажи пълнозърнеста филийка с фъстъчено масло. И разбира се винаги съществува опцията хумус към закуската или основното хранене за деня.

Награждавай се с междинни хранения през деня

Сигурни сме, че искаш да избегнеш чувството на глад докато отслабваш. Затова е добра идея да разпределиш приема на калории през целия ден. Ако включиш една или две междини закуски, ще се чувстваш много по-добре. Разбира се, е добре това да е лека храна – плод с нискомаслено кисело мляко или здравословно смути.

И за да не си помислиш, че това е достатъчно за отслабване, ще повторим: без контрол върху това колко и какво ядем и без спорт, няма как да сме в топ форма за плажа. А другата седмица очаквай още няколко хитрости, които помагат за вталяването. За да ен ги пропуснеш се абонирай за "Знам да ям".

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми