Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Както много пъти сме казвали, диетата е постоянен процес Не е добра идея да се подложим на зверски глад точно преди лятната отпуска или защото в даден момент така ни е хрумнало. Така само ще стресираме организма и е силно вероятно да се получи йо-йо ефект – сваляме няколко килограма за кратко време и после си ги връщаме още по-бързо, че може и да добавим нещо отгоре. Ето защо днес споделям няколко идеи как да спазваме диета през студените месеци.

От какво имаме нужда?

През зимата организмът има нужда от повече енергия, за да запази топлинния си баланс. Това означава висококалорични храни. Но означава също така и да се внимава с количеството и да не се пренебрегва физическата активност.

Колко често да ядем?

Специалистите препоръчват през зимните месеци да се хапва по четири пъти на ден през около 3 часа. Причините за това са две – ако ядем по-често, ще приемаме по-малко храна и организмът ще може да изгори енергията и няма да я трупа като запас от мазнини.

Какво да ядем?

Както казахме добре е това са храни, които да ни зареждат с енергия. Препоръчват се червени меса, зеленчуци, бобови растения и риба. Добре е тези храни да не са пържени, а печени или варени. Така хем ще се запазят полезните вещества, хем няма да се товарим с голямо количество мазнини. Не пренебрегвайте и пълнозърнестите хлябове, но ограничавайте количеството до 50-70 грама на хранене, което са 1-2 филийки или 1 земел, например.

Пийте много течности

Хидратацията през зимата е толкова важна, колкото и през лятото. Затова пийте много чайове, най-вече билкови. Така ще сте свежи и най-вече ще подсилите имунитета си, който може да спадне през студените месеци. И като стана дума за имунитет, ви предлагаме да си припомните как храната гони грипа.

Плодовете са задължителни

Вече не е като едно време през зимата да има само ябълки и банани за Нова година. Хубавото е, че целогодишно могат да се намерят всякакви плодове, които са богати на витамин С, фибри и други полезни вещества. Затова, напазарувайте си голямо количество и периодично в офиса похапвайте по една ябълка или мандарина.

Движете се

Знаем, че когато е студено не е много приятно човек да спортува, но се мотивирайте и се движете. Дори и интензивна разходка в парка е добра идея. А най-добре е да не спирате фитнеса или плуването.

Ето как без много усилия, можете да поддържате добра форма и през зимата. А ние ще ви дадем и примерни диети, разпредели по дни, за да сте в страхотна форма. И за де не ги изпуснете, следете редовно Facebook страницата ни и znamdaiam.bg.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми