С подкрепата на

Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Познато ли ти е чувството на тежест в корема след обилно хапване? И сигурно искаш възможно най-бързо да се отървеш от него? Имаме добра новина – подготвили сме ти списък от пет лесно достъпни храни, които ще ти донесат лекота и ще ти помогнат да преодолееш угризенията от големия дюнер на обяд. И така, започваме.

Киви

Прекрасният, безумно свеж зелен плод съдържа ензими, които разрушават протеините и така те по-лесно се преработват от храносмилателната система. Още по-хубаво е, че кивито може да се похапва не само като десерт, но може и да е страхотна добавка към солени ястия. Спокойно можеш да добавиш парченца от него към зелена салата или да го използваш в сосове, които спокойно можеш да поднесеш към сочна пържола, например. Последното е, ако имаш склонност да експериментираш с по-нестандартни вкусови комбинации. И като се заговорихме по темата, защо не видиш две изненадващо вкусни „солени“ рецепти с ягоди?

Мента

Не случайно по-възрастните хора казват „Мента за корем“. Тази ароматна трева стимулира работата на черния дроб и така помага на тялото да усвои мазните храни.

А как да я консумираш? Тук имаш огромна свобода на действие. Свикнали сме ментата да е на чай. Той помага за отпускането на храносмилателните мускули и така освобождава задържаните газове. Подобен ефект се получава и ако изпиеш една малка чашка от популярното слабо алкохолно питие на основата на мента, което би било страхотен завършек на една обилна вечеря. А можеш да добавиш и листенца прясна мента към салатата. Ние ти препоръчваме да сложиш и накъсани на ситно листенца към ориза за гарнитура – ще се изненадаш колко свеж и ароматен ще се получи.

Джинджифил

Сигурно знаеш, че в народната медицина джинджифилът се използва при ставни болки, гадене и други неразположения. Е, той е вълшебно средство и за успокояване на стомаха. Редица проучвания показват, че той ограничава подуването и стимулира храносмилателните мускули, с което помага за усвояването на храната.

За да се възползваш от джинджифила, можеш да направиш чай, който да поднесеш с десерта или да си направиш смути с пресен корен. Ще се почувстваш страхотно, а ако добавиш и листенца мента ще получиш експлозия от свежест.

Семена от копър

Да, знаем, че в нашата кулинарна култура ползваме листенцата на копъра, но пък едно прекаляване с храната е добър повод да откриеш и вълшебната сила на семената. Те действат като естествен диуретик и помагат за освобождаване на излишните газове в червата.

Ако си решил да ги тестваш, не е проблем да си намериш семена от копър – има ги във всеки магазин. Можеш да ги поръсиш върху салата или да ги добавиш към печеното. Някои ги слагат в супи, но сам си прецени дали да го правиш, тъй като освобождават много силен анасонов аромат.

Кисело мляко

Родна класика за всякакви стомашни болежки. Чудотворното му действие се дължи най-вече на полезните бактерии Lactobacilus, които са страхотен естествен пробиотик. Можеш да го пиеш като айрян или да го овкусиш с пресни плодове или плодове и ще получиш бързо облекчение при подуване на стомаха.

Ето как можеш да се отървеш от тежестта на стомаха с вкусни и свежи добавки към храната си. Да не говорим, че така ще разнообразиш и менюто си. И като сме на тази тема, ти предлагаме да видиш и кои са десетте храни, които ще ти помогнат да имаш плоско коремче.

Вижте още

Как да изчистим отровите от организма?

С плодове, с вода, „сух глад“ или с хлорен диоксид – диетологът Огнян Симеонов дава идеи за детоксикация

Огнян Симеонов е завършил НСА в София и е специализирал е диетология в Harokopio University,

Как да се отървем от целулита и подутия корем?

Съветите на нутрициониста Надя Петрова как да сме прекрасни на плажа и три страхотни рецепти с чия

Надя Петрова е нутриционист, завършила е канадското училище по натурално хранене CSNN, има ра

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми