С подкрепата на

Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Колкото и да се пазим, грипът ни настига и ни затваря за няколко дни вкъщи. Да, пиеш лекарства и чайове, но си тръшнат в леглото и се чудиш как по-бързо да оздравееш. Имаме идея – с храна. Затова ти подготвихме супер ефективен хранителен план, който ще помогне за победата над вирусите, а и ще подсили имунната ти система.

И сам ще видиш как ще използваш само втората от най-често срещаните реплики през зимата и есента. Чудиш се кои са? Ами, „Апчих“ и „Наздраве!“ (с едва прикрито „Дано не съм прихванал някой вирус“).

Закуска: омлет с гъби и пикантна салца

Предлагаме ти да започнеш деня с омлет от две яйца и половин купичка нарязани гъби. Няма да те учим как да си правиш омлет, защото сме сигурни, че знаеш. Единствената ни препоръка е да се въздържаш от прекомерна употреба на масло, тъй като то е тежка храна и не е ОК за лечебни цели. Затова ползвай тиган с незалепващо покритие и минимално количество мазнина.

А как омлетът помага? Яйцата са богати на цинк, който засилва имунната система и подтиска причинителите на настинка и грип. А гъбите, без значение дали са обикновени печурки, шейтаке или деликатеси като манатарка и пачи крак, повишават ефективността на белите кръвни телца, които са първата отбранителна линия на имунната ни система.

А защо да има и пикантна салса? Защото така ще отпушиш синусите, а и както знаем, лютото помага при настинки. Салсата се прави много лесно. Вземаш един домат, нарязваш го на дребно, добавяш накълцано на ситно прясно люто чушле или сушен лют пипер (става и с универсална подправка за шкембе), овкусяваш със зехтин и сол, поръсваш с накълцан пресен кориандър, разбъркваш и готово. А ако не ти се занимава, в големите магазини има готови салси.

Междинна закуска: Кисело мляко

Според редица проучвания, пробиотиците в киселото мляко са сред най-добрите приятели на повалените от грип и настинка страдалци. Те не само, че помагат вирусите да загинат по-бързо, но и облекчават симптомите на простудните заболявания. Не е лошо да добавиш към млякото и силни имуностимуланти като сушени боровинки или лъжица хубав мед.

Обяд: Червена чушка и броколи с хумус

Двата споменати зеленчука са страхотен източник на Витамин С, който и децата знаят, че помага при лечението на настинки и грипове. А ако съчетаеш чушките и броколи с хумус, ще получиш и ударна доза протеин, който е ключов за производството на антитела, които да се борят със заболяването. И не се чуди, какъв е този хумус, а си припомни защо това е новата ти любима рецепта.

Следобедна закуска: сладък картоф

Пълноценната следобедна закуска включва половин печен сладък картоф полят с чаена лъжичка зехтин и поръсен с щипка сол. Това скромно, но безумно вкусна ястие ще те зареди с витамин А, който помага за изграждането на борещи се с вирусите бели кръвни телца.

Вечеря: пилешка супа

Пилешката супа си е международна лечебна класика. По цял свят е призната за чудодейно лекарство и се ползва за борба с простуди и грипове. Само си спомни как баба ти се е втурвала към печката с голяма тенджера при първото зимно „Апчих“, а дядо ти щедро е добавял черен пипер към вече готовата супа.

Учените, а и обикновените ползватели на пилешката супа за душата и тялото още не са установили къде точно се крие тайната на вълшебното ѝ действие. Най-доброто обяснение до момента е, че аминокиселината цистеин, която се съдържа в пилешкото месо, помага за изчистването на белия дроб и така облекчава кашлицата и хремата. В добавка, горещият бульон, който е пълен с витамини от зеленчуците, предпазва от дехидратация, която е често срещана при грип и простуда, и от изсъхване на гърлото.

И една препоръка бонус. За още по-добър ефект, сложи в супата гоооолям резен лимон – хем за свежест, хем за да получиш витаминна бомба.

Това беше нашата програма за отърваване от досадните грип и простуда. Не забравяй да пиеш и много чай с мед, без значение дали е хубав зелен чай от Китай или нашенска билкова отвара. А за още полезни храни, ти предлагаме да си припомниш и как храната помага за предпазване от грип... и да се абонираш за „Знам да ям“, разбира се.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми