С подкрепата на

Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Нека започнем с уточнението, че глад и апетит са две различни неща. Гладът е физическата нужда да се нахраним, а апетитът - желанието да хапнеш (особено, когато пред теб има изкусително парче шоколадова торта). Благодарение на първото оцеляваме, а заради второто напълняваме. Днес сме ти приготвили няколко съвета и трика, с които да озаптиш апетита си без да се лишаваш от десерта (сега и ние не можем да спрем да мислим за парчето шоколадова торта).

Без паника!

При много хора, когато са под стрес, организмът реагира директно като вдига нивото на кортизол, от което рязко се огладнява. Ето защо понякога, дори след като се нахраним добре, продължаваме да сме гладни. Така че без значение дали е работата, семейството или нещо друго, опитай се да релаксираш по-често. Обръщай си внимание и хапвай тези храни, които понижават стреса.  

Без разсейвания!

Способността да правиш няколко неща едновременно е високо ценена в офиса. Но когато става въпрос за храненето ти, по-добре се фокусирай само върху чинията. Това важи  и за вкъщи, особено ако обичаш да хапваш докато гледаш поредния епизод на любимия си сериал. Когато разсейваш мозъка си, сигналът за наяждане може да не бъде регистриран навреме. Ако не обръщаш внимание на храната си, можеш да изядеш стотици допълнителни калории.

Трик: За да се фокусираш изцяло, пробвай да хапваш на фона на отпускаща музика. Режи храната си на малки парчета, дъвчи бавно и оставяй вилицата между хапките.

Без големи чинии!

Често основното в диетата е да намалиш размера на порциите. Оказва се, че ако хапваш в по-малки чинии, купички или чаши, усещането за ситост се удължава значително. Но това никак не значи без чинии изобщо. Избягвай да ядеш директно от кутия или пакет (особено ако е чипс), защото тогава губиш представа за количеството, което реално си изяла. А ако вече си решила да пазаруваш нова посуда, препоръчваме ти да си вземеш ярко оцветени чинии и купи. Колкото по-голям е контрастът между храната и чинията, толкова по-малко храна ще консумираш (правилото не важи за броколи! Ако не харесваш зелении, по-добре си вземи зелени чинии).

Трик: Ползвай по-малки съдове, за да изглеждат порциите ти по-големи.
 
Без жажда!
 
Често си мислим, че сме гладни, когато всъщност сме жадни. Според скорошни проучвания, около 60% от времето разчитаме грешно сигнала: тялото има нужда от вода, а ние му даваме храна. Понеже хипоталамусът е отговорен и за жаждата, и за глада, понякога може да обърка сигналите. Ето защо е важно да пиеш вода през деня, особено преди хранения. Хубаво е да пийваш чаша- две вода 30 минути до час преди основните хранения.

Трик: За да си сигурна колко вода трябва на организма ти, следвай простата формула от нутрициониста Надя Петрова- 30 мл на 1 кг от теглото ти.

Без (толкова) ограничения!

В борбата с апетита имаш верни помощници: оцета, лютото и канелата. Те помагат за регулирането на кръвната захар след похапвания и удължават чувството за ситост. Хапвай и повече зелени и оранжеви зеленчуци, които съдържат около 90% вода и са с ниска калорийна стойност. Но пък пълнят корема! Наблегни на ядките, които са богати на фибри, протеин и витамин Е.

Внимавай: често се злоупотребява с храни с етикет „здравословно.“ Забелязва се тенденцията да се консумират в по-големи количества неща със „здравословен ореол.“ Затова заложи на сигурното- ако искаш да хапваш повече, избери храни без етикет (плодове, зеленчуци и други непреработени храни).

Сега след като знаеш тези трикове и малки тайни можеш да рестартираш диетата си след отпуската. Или просто да хапваш по-малко, за да е сигурно, че ще  хапнеш шоколадовата торта без угризения.

Вижте още

Как да се отървем от целулита и подутия корем?

Съветите на нутрициониста Надя Петрова как да сме прекрасни на плажа и три страхотни рецепти с чия

Надя Петрова е нутриционист, завършила е канадското училище по натурално хранене CSNN, има ра

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми