Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Не е изненадващо, че храната, която избираме да ядем, се отразява на настроението ни. Невротрансмитерите в мозъка ни контролират настроението, енергията и апетита ни и се влияят от веществата, които поемаме. Ето кратък списък на храните за щастие през есента.

Дали заради края на лятото, или заради идващата зима, есента не винаги идва с песен. По-кратките дни означават по-малко слънчева светлина, което намалява производството на серотонин в организма ни. А без хормона на щастието, започваме да търсим радост другаде. Например във високо въглехидратни храни като паста, картофи и сладкиши, от които пък пълнеем. А това обикновено не ни прави много щастливи. Ето защо с правилната диета, повече сън и малко физическа активност, можеш да се пребориш с лошото настроение.

Омега-3

Според проучвания най-важният елемент от диетата, който предпазва от смущения в настроението е омега-3. Той помага на мозъка да функционира правилно и намалява възпаленията. Най-сигурният начин да си набавиш достатъчно омега-3 е като наблегнеш на орехите, дивата риба (скумрия, сьомга), чия, ленено семе.

Плодове и зеленчуци

Всяка диета, богата на плодове и зеленчуци, подобрява настроението. Растенията са богати на фолиева киселина, чиято липса може да доведе до депресия. Спанак, аспержи, авокадо, цвекло и броколи са само част от храните, които можеш да ядеш, за да пребориш биохимическите промени, които настъпват в тялото ти, за да борят стреса. Наблягай и на боровинките, годжи берито и къпините.

Здравословните мазнини

Не всички мазнини са еднакви- има такова нещо като здравословни мазнини. И те определено имат място в менюто ти. Те доставят важни витамини и минерали, който увеличават енергията и подобряват настроението. Не пропускай да хапваш авокадо, кокосово масло и зехтин, както и олио от различни ядки. И не се притеснявай- с добрите мазнини можеш и да готвиш.

Естествени пробиотици

Пробиотиците помагат на червната ти флора да взима най-важното от храната и да поддържа метаболизма ти бърз. Често липсата на пробиотици и лошата комбинация на храна са виновниците за подутия корем. Винаги можеш да си набавиш пробиотици от близката аптека, но ще ти е много по-вкусно, ако просто наблегнеш на храната. Различни култури пробиотици има в киселото мляко, комбучата и ферментиралите зеленчуци.

Без алкохол

Лятото е време за партита и коктейли на плажа, но есента е време за топли супи и ароматни чайове. Дай малко почивка на черния си дроб. Алкохолът влияе на нивата на триптофан, който е нужен за производството на серотонин. Така че наблегни на водата и топлите напитки и ще усетиш разликата осезаемо.

Без рафинирана захар

Питаш ли се защо ти се дояжда нещо сладко и „вредно“, когато не си щастлив? Захарта предизвиква изблик на серотонин и въпреки че за малко се чувстваш пак щастлив, злоупотребата с храна с рафинирана захар може да доведе до проблеми с теглото и съня, да влоши гъбични инфекции и да понижи нивото на енергия.
За да си в добра форма и отлично настроение цяла година, заложи на истинската храна. Ако ти трябва вдъхновение или помощ, Знам да ям е тук и в твоята поща

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми