Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Нормално е по време на отпуска човек да качи някой и друг килограм. Все пак това е времето в годината, когато да се отпуснем и да се поглезим с храни, които по принцип избягваме, или да наградим усилията за поддържане на стройна фигура. Но рано или късно отпуската свършва и се замисляме да се върнем в предишната си форма. Ето няколко идеи от нас как отслабването да стане по-безболезнено, и най-важното – диетата да е ефективна.

Поставете си реалистични цели

Това се отнася не само за килограмите, които искате да свалите, но и за времето, за което да го постигнете. Съветваме ви да не се подлагате на строг глад, за да свалите бързо. По-добре е това да стане постепенно във времето, за да не причинявате стрес на организма. Важно е да спазвате основните принципи на правилното хранене.

Възстановете хранителния си режим

И това е добре да стане постепенно, особено ако по време на отпуската сте хапвали често и всичко, което ви се прииска. Добър подход е да си осигурите три-четири хранения на ден: закуска, обед, вечеря и междинна закуска. За да върнете старите си навици, постепенно намалявайте количеството храна и, когато усетите, че сте готови, се откажете и от някоя от междинните закуски.

Въведете правилото за 10-те минути

Според различни проучвания, чувството на глад преминава след около 10 минути. Така че, ако изпитате желание да отскочите за един бърз сандвич, изпийте чаша сок или вода, изчакайте и след това преценете дали още сте гладни. Обикновено желанието за храна е преминало.

Наблегнете на леки храни

Риба, пилешко, плодове и зеленчуци са идеалните помощници за сваляне на килограми след отпуската. Препоръчваме ви да консумирате месото печено, а зеленчуците сурови или задушени. Можете да добавите и 1-2 филии пълнозърнест хляб, който е богат на фибри. Тези храни действат страхотно на метаболизма и помагат за отслабването. Има и други, за които вече сме ви разказвали.

Без спорт няма да стане

Много пъти сме писали, че няма начин една диета да е успешна без физическа активност. Дори и да не ходите редовно на фитнес, постарайте си да си осигурите ежедневно раздвижване. Ходене по 30-40 минути всеки ден също помага за отслабване. Разбира се, по сериозни натоварвания като тичане, скачане, каране на колело, футбол или баскетбол, ще ви помогнат да свалите бързо излишните килограми. Както впрочем и всяко друго кардио упражнение. Тук важно е да намерите баланса между спорта и храненето, за да постигнете желания резултат.

Това са само част от мерките за връщане на формата след ваканцията. А ето и още няколко начина да помогнете на диетата.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми