Информираният избор е пътят към здравословното хранене

След отпуската се стремим да влезем във форма във всеки аспект. Искаме да свалим излишните килограми, да си върнем работния тонус и продуктивността в офиса. Начините за това са: физическа активност и правилно хранене. Днес ще ви разкажем кои храни да добавите към диетата си, за да мислите по-добре.

Риба

В „Знам да ям“ много пъти сме говорили за рибите като супер храна. Тя помага и за мозъка. Условието е това да са мазни риби като скумрия, сьомга, херинга, тон и сардини. Те са с голямо съдържание на полезните Омега-3 наситени мастни киселини, които подпомагат и мозъчната дейност. Редица проучвания показват, че те предпазват от развитие на болестта на Алцхаймер и на склероза.

Препоръчваме ви да консумирате рибите печени, а не пържени. Дори и дребните, като сардини, стават страхотно на скара или на плоча. За бърза офис закуска, можете да си направите сандвич от обезкостена печена риба, пълнозърнест хляб, резен домат, крема сирене и свежа салата. И не забравяйте – за да сте във форма, не яжте сандвича пред компютъра, а излезте на свеж въздух.

Ядки

Ядките са богати на Витамин Е, който пък стимулира когнитивните способности. Можете да ги хапвате сурови или печени, в зависимост от вкуса ви. Стават за междинна закуска, за добавка към салата или към споменатите вече риби. Пъстърва с бадеми е класика в морската храна.

Берита

Боровинки, къпини, ягоди и малини, известни под общото наименование „берита“, са богати на Витамин С и са страхотен антиоксидант. Те имат важна роля за подмладяването на клетките и така се намалява рискът от свързаното с възрастта отслабване на мозъчната дейност.

Броколи

Надяваме се, че ще успеем да променим отношението ви към, по принцип, недолюбваните броколи. Те са една от най-добрите храни за мозъка, която можете да намерите на пазара. Богати са на Витамин К и С и на нутриента холин. Комбинацията от тези съставки подпомага паметта и поддържа мозъка във форма.

Домати

Този популярен зеленчук е богат на мощния антиоксидант ликопен, който предпазва от развитие на деменция. Доматът запазва страхотните си качества и при термична обработка, но е най-добре да се консумира суров – на салата, в сандвичи и дори само нарязан и поръсен с качествен зехтин.

Това са част от храните, които поддържат мозъка във форма и помагат за по-добрата му продуктивност. Но не забравяйте, че храната допринася и за страхотния ни външен вид и за доброто ни настроение.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми