Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Има десет златни правила при храненето, които ако спазваш, ще си в топ форма за лятото и ще отслабнеш трайно без усилията ти да имат йо-йо ефект. Днес ти ги представяме и като бонус ти даваме една строга, но ефективна диета.

Лятото е най-чаканото време от дамите. Тогава можеш да се облечеш ярко и красиво и да проявиш най-добре своята индивидуалност. А и предстои да сложиш банските и да хукнеш към плажа. Но какво да правиш, ако формата ти е далеч от съвършенството, което те гледа от кориците на лъскавите списания, а всички усилия, които си положила, за да отслабнеш през пролетта, не са довели до желания резултат? Не се отчайвай и не изпадай в паника, защото има отлично решение на този проблем – летните диети.

Как да организираш системата си за хранене през лятото?

Знаеш, че през лятото организмът се задоволява с по-малко количество храна, отколкото през по-студените месеци. А този факт е успешно използван от специалистите от цял свят, разработващи хранителни режими. Така без особен труд може да достигнеш добри резултати по избавянето от излишните килограми.

На помощ на отслабването през лятото идват и достъпните нискокалорични продукти, като сезонните плодове и зеленчуци. Освен това те са особено полезни заради съдържанието си както на витамини и микроелементи, така и на фибри, които държат чувство на ситост по-дълго време.

Наистина е по-лесно да отслабнеш здравословно през лятото, защото самата природа е на твоя страна. Но, както по всяко друго време, спазването на диета през летните месеци трябва да бъде разумно и да отговаря на определени правила, за да не навреди на здравето.

Най-добре е да си изработиш такава система за здравословно хранене, при която след края на основния курс за отслабване можеш да продължиш да се храниш по подобен начин, без големи сътресения. Ето и най-важните принципи, които трябва да бъдат взети под внимание при организирането на лятна диета, за да отслабнеш и едновременно с това да водиш нормален начин на живот без драстични ограничения. Ако се придържаш към тези правила, можеш да свалиш стабилно около 3-4 кг за един месец:

  • Всеки ден пий не по-малко от 2,5 л вода.
  • Половин час преди всяко хранене изпивай по една чаша вода.
  • Хапвай не по-малко от 0,5 кг зеленчуци и 0,5 кг плодове на ден.
  • Не се храни след 19 часа.
  • Намали алкохола.
  • Поглъщай не повече от 1200 ккал на ден.
  • Нека белтъчините, които приемаш, да са от бобови култури, немазна риба, морски дарове и птиче месо.
  • Спортувай и прави повече разходки сред природата.
  • Не яж солени, пушени и мариновани храни.
  • Откажи се или намали до минимум употребата на сладкарски и тестени изделия.

Ако са ти нужни обаче по-бързи резултати, то трябва да избереш по-сериозна диета. Но имай предвид, че тя е подходяща за напълно здрави хора, тъй като е много строга и е най-добре да се консултираш със специалист, който да прецени дали тя е подходяща конкретно за теб.

И така, представяме ти една лятна диета за 10 дни, във всеки от който може да сваляш по един излишен килограм. Този курс не е особено лек, защото трябва да бъде изпълняван отговорно, като се придържаш строго към менюто за всеки един от дните.

Меню на лятната диета за 10 дни

  • Първия ден е „белтъчен“ – хапват се варени яйца, най-добре е да се приготвят, като се забулят във вода. В този вариант всички полезни вещества на жълтъка се усвояват оптимално от организма.
  • Втория ден се яде варена, немазна риба
  • На третия ден се преминава на нискомаслена извара с мед.
  • Четвъртият ден си свари пилешко месо, като задължително премахнеш кожата, която е мазна. Може да използваш и зелени подправки за по-добър вкус
  • Петият ден е посветен на печени или варени картофки с кожичка.
  • През шестия ден се хапва сварено говеждо месо.
  • На седмия ден може да ядеш всякакви богати на фибри зеленчуци – зеле, моркови, целина, салата от цвекло с лимонов сок, домати, краставици.
  • Осмият ден е плодов, като можеш да избираш между всякакви небогати на фруктова захар плодове – портокали, киви, къпини, малини, пъпеш, папая, тиква, авокадо, акай бери. 
  • В деветия ден се пие кефир. Можеш да си го закупиш от руски хранителни магазини. 
  • През десетия ден се пие отвара от шипки.

И сега една добра новина – всички продукти и течности от тази диета може да се консумират в каквото количество пожелаеш. Но всяка порция трябва да се приема бавно, в течение на минимум половин час, а течностите да се пият на малки глътки!

А ето и малко отзиви за 10-дневната лятна диета от доволни дами:

  • Ефектът надминава очакванията.
  • Чувството за глад не е толкова силно заради ненормираните порции.
  • Липсва желание да се прекалява с количеството на разрешените продукти.
  • През първите три дни има известна психологическа трудност да се преодолее ограничението в разнообразието на храната.
  • Последните три дни се появява силно желание режимът да приключи по-бързо.

А ако искаш още по-добри резултати, ти предлагаме да си припомниш съветите ни как „Да помогнем на диетата“ и кои са „А, Б и В на правилното хранене“.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми