Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Днес много хора страдат от високо кръвно налягане. Стресът, замърсяването и заседналия начин на живот са само част от факторите, които го предизвикват. А как да го преборим? Докторите казват с лекарства. Ние няма да спорим с медицината, но вярваме, че важна част от решението са здравословното хранене и физическата активност. И затова днес ти подготвихме кратък списък от пет храни, които да включиш в менюто си и, които ще повлияят положително на високото ти кръвно.

Листни зеленчуци

При високо кръвно налягане е изключително важно организмът да не задържа излишни количества натрий. А листните зеленчуци съдържат голямо количество калий, който помага на бъбреците да преработят и изхвърлят излишния натрий с урината. Затова при всеки удобен случай, хапвай храни, богати на калий като:

  • Зелена салата;
  • Рукола;
  • Спанак;
  • Къдраво зеле;
  • Листа от цвекло и ряпа. Да, знаем че те изненадваме с това предложение. У нас сме свикнали да ядем само плода на тези растения, но на Запад са открили и полезните качества на листата и ги добавят в салата, супи и задушени ястия.

Разбира се, най-добре е зеленчуците да са пресни. Спокойно можеш да ползваш и замразени, тъй като при тях полезните вещества са запазени, а и нямат толкова натрий, колкото консервираните зеленчуци. И още една идея – спокойно можеш да си приготвяш здравословни смутита с тези зеленчуци като добавиш банан или растително мляко за повече вкус.

Всякакви „берита“

На Запад под събирателното „берита“ се разбират плодове като боровинки, малини, къпини и ягоди. Общото е, че всички те съдържат така наречените флаваноиди, а те помагат за регулиране на кръвното налягане.

Най-хубавото е, че е супер лесно да включиш „берита“ към диетата си. Те са страхотно допълнение към сутрешния ти флейкс с мляко, към смутита и изкушаващи десерти.

Зехтин

Както знаеш, обожаваме зехтина. Не само, че придава страхотен аромат на ястията, но е и супер здравословна мазнина. Той съдържа полифеноли, които предпазват от възпаления на кръвоносните съдове и така помагат за намаляване на кръвното налягане. За най-добър ефект, ти препоръчваме да ползваш зехтин „Екстра Върджин“, който да не обработваш топлинно.

Сьомга и скумрия

Рибите като сьомга и скумрия са богати на полезните Омега-3 мастни киселини, които могат да понижат кръвното налягане и нивото на триглецириди в кръвта. А тези последните са пряко свързани с високите показания, когато ни мерят кръвното. За да се възползваш максимално от рибите в менюто си, не прекалявай с готвенето. Най-добре ги приготви на фурна при 220 градуса за около 12-15 минути като ги подправиш с лимон и зелени подправки.

Тъмен шоколад

Умерената консумация на тъмен шоколад се свързва с понижен риск от кардиоваскуларни заболявания. Тук говорим за шоколад с минимум 65% съдържание на какао и понижено количество захар. Хапвай шоколада с плодове, например споменатите „берита“, или като ароматна топла напитка, приготвена от обезмаслено или растително мляко.

Това бяха само част от храните, които не само са вкусни, но и помагат да регулираш кръвното си налягане. И докато обмисляш как да ги включиш в диетата си, можеш да си припомниш коя е тревата с повече Омега-3 от сьомгата или как да си приготвиш здравословни смутита за различни нужди.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми