Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Йогата е супер популярна сред хората, които държат на здравословния начин на живот и искат да изглеждат добре. Но йога не са само физически упражнения, а е сложен комплекс от техника, философия и начин на хранене, който променя възприемането на света. За днес сме ти приготвили списък от 7 страхотни храни, вдъхновени от индийското учение, които ще те накарат да се чувстваш по-добре, независимо дали практикуваш йога или не.

Тъмно зелени „треви“

От зеле до рукола, тъмните листни зеленчуци са пълни с витамини С, Е и К, желязо, фибри и калций. Добавянето на повече такива продукти в менюто ти помага да възстановиш баланса в организма си. Опитай ги в салата или в гарнитура към основното си ястие. Прочети още за листните зеленчуци тук.

Сурово какао

Какво е по-добро от шоколада? Суровото какао. Основната съставка в шоколада е пълен с антиоксиданти, които намаляват риска от сърдечни заболявания, а магнезият помага на емоционалното ти здраве и пази сърцето здраво.

Киноа

Много хора, които практикуват йога набавят нужните им протеини от тази супер храна. Суровите зърна киноа съдържат всички девет основни аминокиселини, желязо за здрава кръв, витамин В2, който помага за производството на енергия в клетките и магнезий за контрол на кръвната захар. Киноата е супер закуска, добавена към мляко, а може и да е чудесна добавка към салатата ти.

Овесени ядки

Овесената каша е с високо съдържание на фибри, с нисък гликемичен индекс и е установено, че помага за понижаване на холестерола. А ако искаш и друга причина да похапваш овесени ядки, имай предвид, че те се отразяват страхотно на храносмилането и са чудесен източник на енергия за целия ден.

Леща

Често наричана изворът на младостта, лещата има благоприятно въздействие върху процесите на стареене на клетките.  Тя има високо съдържание на фосфор, богата е и на желязо и протеини, за да те зарежда с енергията по време на йога практиката ти или в ежедневните ти задължения. Повече за качествата на лещата можеш да разбереш тук.

Тофу

То се счита за пълен протеин, защото доставя 9-те основни аминокиселини, които телата ни не могат да произвеждат сами. В всеки 100 грама от този нискомаслен соев продукт с ниско съдържание на захар, се съдържат 17,19 г протеин.

Лимон и вода

Започни деня си с кафе и чаша топла вода с лимон. Това ще подпомогне по-добрата функция на храносмилателната система. Топла вода с лимон помага за контролиране на развитието и разпространението на болести. Също така ще ти помогне да поддържаш  ставите и мускулите си здрави.

Представихме ти 7храни, вдъхновени от йога учителите. А като продължение на темата, ти предлагаме да си припомниш и златните правила за хранене от учителя Петър Дънов.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми