Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Спортуваш и спазваш диети, но не сваляш килограми? Причините за това могат да са в няколко навика, които са врагове на бързия метаболизъм и добрата фигура. Днес ти подготвихме списък на шестте най-често срещани вечерни препятствия пред отслабването.

Недоспиване

Последствия:
Недостатъчното количество сън сериозно забавя метаболизма. При недоспиване организмът има нужда от повече енергия и това увеличава чувството на глад. Освен това се чувстваш и по-изморен, правиш по-малко физически действия и така тялото ти не може да изгори натрупаните калории.
Препоръка:
Трябва да спиш поне 8 часа на нощ.

Преяждаш на вечеря

Последствия:
През нощта всички процеси в организма се забавят, което важи и за храносмилането. Затова, ако на вечеря ядеш прекалено много или твърде тежка храна няма да успееш да я преработиш и тя ще се натрупа под формата на мазнини.
Препоръка:
Избери лека вечеря, която се състои основно от протеини и зеленчуци.

Заспиваш веднага след вечеря

Последствия:
Това кара организмът ти да натрупва повече мастни клетки и може да доведе до храносмилателни проблеми.
Препоръка:
Последното ти хапване за деня трябва да е поне час и половина - два преди да си легнеш да спиш. Така организмът ти има време да преработи храната преди тялото ти да е в пълен покой. Някой специалисти препоръчват вечерята винаги да е преди 19 ч.

Пържено за вечеря

Последствия:
По възможност избягвай пържените храни за вечеря. В тях има много калории, на които им трябват повече време да бъдат изгорени. А знаеш, че каквото остане, се натрупва в мастните депа около талията, ханша и бедрата.
Препоръка:
Препоръчваме ти вечер да избереш храни приготвени на пара, печени или на скара.

Пикантно за вечеря

Последствия:
Подправките и пикантната храна могат да доведат до лошо храносмилане и киселини. И двете са сериозни смутители на здравия сън, който е изключително важен за добрата фигура.
Препоръка:
Имай предвид, че пикантната храна може да помогне за ускоряване на метаболизма. Ако обичаш по-люти храни, просто ги хапвай през деня, но се опитвай да ги избягваш или намалиш на вечеря.

Пропускаш вечерята

Последствия:
Това не ти помага да свалиш килограми, защото пропуснатите хранения забавят метаболизма. Освен това се засилва чувството на глад и се появява желание за преяждане при следващото хранене. Отделен въпрос е, че може да се стигне и до загуба на мускулна тъкан и отпускане на кожата.
Препоръка:
Дори и да нямаш време за приличен обяд или вечеря, поне опитай да хапнеш нещо леко като плод или зеленчук.

Това бяха 6 често срещани вечерни навика, които ти препоръчваме да избягваш, ако искаш да постигнеш мечтаната фигура. А за това могат да ти помогнат и няколко идеи за полезни закуски и най-важното, което трябва да знаеш за правилното хранене.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми