Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Смяната на сезоните е перфектното време да преосмислим хранителните си навици и да влезем в по-добра форма за лятото. И понеже сме наясно, че когато почнем да говорим за хранителен режим, диета и здравословно хранене, ситуацията става леко „Мрън“, днес ще споделим 5 супер лесни трика как да отслабнем без твърде много усилия и да не се лишаваме от повечето ни любими храни. Говорим за лека промяна на хранителните навици.

Хапвай повече...

Плодове и зеленчуци. Кога ако не сега ще имаш такова изобилие от страхотни свежи плодове и зеленчуци? Така, че не се ограничавай. А и това е по-приятният начин да се заредиш с витамини, минерали и антиоксиданти при това срещу минимум калории.

Пълнозърнести храни. Пълнозърнестите храни навлязоха с гръм и трясък в здравословното хранене. Не че са си тръгвали, но от няколко години всички са полудели по тях. И има защо. Според редица проучвания те помагат за предпазване от редица заболявания на сърдечно-съдовата система, което води до директно удължаване на живота. Още по-хубаво е, че изобилието от такива храни е огромно и не е нужно да се ограничаващ до овесените ядки. Всеки ден можеш да хапваш нещо различно – киноа, див ориз, амарант и какво ли още не.

Здравословни мазнини. Само си припомни историите ни за авокадо, сьомга, ядки, зехтин и тъмен шоколад и ще разбереш защо тези храни са в списъка. А и експерти от Харвардското училище по обществено здраве казват, че когато ядеш повече такива храни ще подтиснеш апетита си за преработени въглехидрати.

Пробиотици. Храните, богати на пробиотици ти помагат да поддържаш здравето на чревната си флора с „добри“ бактерии. Няколко източника са: киселото мляко, туршиите и някои сирена.

Закусвай всеки ден

Хората са прави като казват, че закуската е най-важното ядене за деня. Остави зареждането с енергия, за което сме писали. Редовната закуска помага за сваляне на килограми. Казваме го от личен опит. А според проучване от 2017 година, проведено в Испания, хората, които закусват редовно имат по-малко мастни натрупвания в артериите си, което е добре за сърцето.

Хапвай на порции

Сервирането в семеен стил създава уют, особено през студените зимни месеци и по празници като Великден, но води до директен риск за целостта на кантара. Но ако искаш да си в добра форма за лятото, започни да хапваш точно определени порции. Не е лоша идея да ползваш по-малки чинии или да си припомниш „правилото на ръката“.

Готви повече вкъщи

Домашното готвене може да е забавно, да ти спести пари, а и е здравословно – в крайна сметка ти контролираш количеството и вида на подправките. Разбира се, ако не ти се занимава с готвене, този съвет не е за теб... Но все пак пробвай. Да направиш една пържола не е чак толкова трудно и ще ти излезе поне двойно по-евтино.

Яж по-малко месо

Определи си „безмесен“ ден от седмицата. Така ще постигнеш няколко ефекта. Здравословният е, че ще намалиш риска от сърдечни болести. Визуалният е, че така ще свалиш някой и друг килограм. Разбира се не проповядваме веганство или вегетарианство... пу-пу. И тук идва гастрономичният ефект – след ден без месо, пържолката ще ти се услади много повече.

Засега толкова. Ще продължим темата с готини рецепти и за да не ги изпуснеш, не забравяй да се абонираш за „Знам да ям“.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми