С подкрепата на

Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Можеш ли да отвориш очи, ако не усетиш пленителната миризма на прясно кафе? А изпитваш ли угризения, че ударната доза кофеин сутрин натоварва сърцето и нервната ти система? И може би искаш да започваш деня си без стимулант? Тогава нашите идеи за събуждане без кофеин са точно за теб. Тествахме ги и работят.

Бавни въглехидрати и протеини за закуска

Закуската е най-важното хранене, което определя как ще тръгне целият ни ден. Затова много хора задължително включват и кофеин – за да се тонизират. А алтернативата е комбинация от бавни въглехидрати, протеини и фибри. Първите две ще те заредят с енергия поне до обяд, а последните ще държат нивата на кръвната захар в нормите. Добра комбинация за закуска е пълнозърнести бисквити, нискомаслено кисело мляко, шепа ядки и любимият ти плод.

Пий чай 

Да държиш топла чаша с ароматна напитка докато гледаш събуждането на града през прозореца е любим сутрешен ритуал. Не се отказвай от него. Просто замени кафето в чашата с чай. Най-добре е да е плодов, защото не съдържа кофеин. А ако твърдо не можеш (или не искаш) да се откажеш от него, пий зелен чай. Вярно е, че съдържа кофеин, но е много по-малко, отколкото в кафето, което намалява риска от заболявания на сърцето. А и в зеления чай има антиоксиданти, които пречистват тялото.

Спазвай режим

Ако си наложиш сутрин да ставаш по едно и също време, тялото ти постепенно ще свикне и ще си знае, че е време денят да започне. А след като биологичният часовник веднъж се настрои, няма да има нужда от допълнително гориво. Е, това означава, че ще трябва и да свикнеш да си лягаш по едно и също време. Така че – сбогом късни романтични комедии и мачове. Разбира се, това не важи за уикенда, когато можеш да се излежаваш колкото искаш. Но ако човек е отдъхнал добре защо му е кофеин?

Шокирай се

Не, не ти казваме да гледаш филм на ужасите рано сутрин. Предлагаме ти да завършиш сутрешния душ със студена вода. Това ще те тонизира, както едно кафе никога няма да може, защото тялото ти ще впрегне всички възможни ресурси да произведе топлина. Най-добре е постепенно да намаляваш топлата вода и последните 60 секунди от душа да са с толкова студена, колкото можеш да понесеш.

Това има и още един ефект. След такъв душ ще ти е толкова студено, че ще започнеш да се търкаш супер енергично с хавлията. Така ще си направиш сутрешен масаж, който също действа тонизиращо.

Напрегни мозъка си

Ако започнеш сутринта с упражнения за мозъка, той ще подаде сигнал на цялото ти тяло, че му трябва помощ и така ще те разбуди. Затова сутрин вместо да разцъкваш Facebook и да се информираш кой какво е вечерял, опитай да решиш малка кръстословица или да наредиш няколко парченца от пъзела, който ти подариха по-миналата Коледа.

И след като започнахме темата със здравословния старт на деня, ти предлагаме да видиш и пет от най-полезните закуски и как да си направиш вкусни и полезни смутита. Не забравяй й да се абонираш за „Знам да ям“, за да не изпускаш нищо вкусно, полезно и здравословно.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми