С подкрепата на

Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Млеката от растителен произход са супер популярни в диетичното, здравословно и веган хранене. И освен че имат страхотни качества, те са и вкусни и са предпочитани не само от хората с непоносимост към лактоза. Разказваме за топ 3 от на най-харесваните растителни млека:

Бадемово мляко

Тази течност без млечни продукти е направена от белени бадеми, които се смилат фино с вода и след това се филтрират, за да се отстранят твърдите вещества. Бадемовото мляко е с много лек и приятен вкус. Добавено към пълнозърнестата или овесената ти закуска помага на тялото ти да усвои по-бързо полезните вещества. Това го прави предпочитано от всички хора, които активно спортуват.

Бадемовото мляко е без наситени мазнини и има между 30-60 калории за една чаша. Освен това е с високо съдържание на витамин Е, който спомага за по-добрата работа на мозъка и възстановяването на мускулите след тренировка, а и действа и като антиоксидант. Можеш да го използваш за всичко - здравословни протеинови палачинки, приготвяне на смутита или да го добавяш в кафето си.

Соево мляко

То е известно като алтернатива на млякото сред веганите, вегетарианците и хората, които имат непоносимост към лактозата. Произвежда се чрез накисване, раздробяване и варене на соеви зърна, а след това извличане на течността от тях.

Соевото мляко е изключително хранително. Подобно на кравето мляко, то има около 88.6% водно съдържание, но за разлика от него е с около 50% повече белтъчини, в състава на които влизат всички 8 на брой незаменими аминокиселини. Освен това, соевото мляко съдържа 16% по-малко въглехидрати, 24% по-малко мазнини, цели 15 пъти повече желязо и редица други важни витамини. Соевото мляко е много по-малко калорично от кравето, а в него отсъстват холестерол и лактоза. То е много ценен източник на витамин Е и лецитин.

Има хора, които не го обичат поради по-специфичния му вкус, ето защо много често се налага да бъде овкусявано с плодова, ванилова или шоколадова есенция. Киселото соево мляко има по-мек вкус и е по-предпочитано от масовия потребител. Соевото мляко е отличен заместник на животинските млека, което го прави подходящ техен заместник във всякакви рецепти – от сладкиши до солени ястия.

Кокосово мляко

Това е нашият фаворит за заместител на животинското мляко. То се прави от месестата част на плода, подобно на бадемовото. Като текстура е по-кремообразно от останалите два вида и е с лек сладък вкус. Най-разпространено е във Филипините, Карибския басейн и Индонезия, където има големи кокосови плантации. Това мляко е пълно с полезни вещества, като витамини от групата B, C и E. Пълно е с антиоксиданти, магнезий, калий, фосфор и желязо. С тази полезна и вкусна млечна алтернатива можеш да готвиш всичко, за което традиционно използваш краве мляко.

Препоръчваме ти да опиташ и трите вида растителни млека, за да избереш най-подходящия за себе си. Като те съветваме да ги пробваш с нашите предложения за протеинови палачинки или смутита.

Не изпускай полезните съвети на “Знам да ям“, като се абонираш и така всяка седмица ще получаваш безплатно на мейла си приятни и полезни текстове.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми