Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Над 250 000 лева инвестира Kaufland България в развитието на производствата на български фермери. Партньор на компанията е Световната банка, а проектът е за сертифициране на български производители на плодове и зеленчуци по световната програма Good Agricultural Practice (G.A.P.). Тя гарантира високо качество на продукцията, като успоредно с това оптимизира процесите по добив и отглеждане на плодове и зеленчуци.

Защо е добре да имаш G.A.P. сертификат?

Сертифицирането по Global G.A.P. дава възможност на производителите както да оптимизират и подобрят процесите във фермите си, така и отваря за тях външни пазари, на които сертификатите за качество са високо ценени. Сред сферите, които сертификатът засяга, са безопасността на храните, проследимостта, гаранция на качеството, безопасните и здравословни условия на труд за работниците, борба с вредителите, както и третирането на почвите, торенето и устойчивото използване на водните ресурси.

“Предимствата на сертифицираните производители включват по-стабилни доходи, устойчиво развитие на бизнеса, както и възможността за износ на продукция на световните пазари“, коментира Сара Окман, ръководител на проекта в Световната банка. „Сертификатът гарантира, че преходът към професионално изграден земеделски бизнес във всеки един от аспектите му е завършен. Нашият опит в други страни сочи, че този факт носи след себе си всички предимства на високото качество и големите количества на реколтата“, добави тя.

Мария Станкова, която е един от 11-те бенефициенти на програмата в страната, потвърди, че дългогодишното партньорство с Kaufland България е спомогнало за по-лесната и ефективна интеграция на стандартите на GLOBAL G.A.P. в производството, което ръководи. „Kaufland България познава производителите и ние познаваме компанията – това е основата, на която стъпихме, когато започнахме заедно този процес“, сподели тя. „Подкрепата, която получихме във всеки един от етапите, ни помогна да положим основите за устойчиво развитие на производството. За последната година продукцията ни нарасна с 20%, и вече достига до потребителите на други пазари по света“, допълни Станкова.

“Отговорното производство на хранителни стоки е водеща тема в европейски и световен мащаб. Съвместната ни работа с родните производители е сигурен начин да подкрепим местната продукция, а така и качеството на плодовете и зеленчуците, достигащи до потребителите“, сподели Димитър Спасов, председател на Управителния съвет на Kaufland България. “През годините компанията ни е доказала, че партнира на местните производители не само като им осигурява достъп до пазара, но и дава сигурност, че продукцията им ще намери реализация. Съдействието, което оказваме на партньорите си при сертифицирането им, е естествената следваща стъпка в развитието на устойчивия ни модел“, допълни той.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми