Информираният избор е пътят към здравословното хранене

Kaufland България е първата в света търговска верига, сертифицирала всички свои обекти по стандарта EDGE на Световната банка. Това е система за устойчиво развитие и зелени сгради. Благодарение на приложените мерки за по-ефективно управление на процесите и системите, всеки магазин пести около 7000 лева месечно от енергия, материали и вода.

По-малко енергия

От 2006 година насам Kaufland внедрява в своите обекти специални изолационни плоскости и се ползват бои, които помагат за възстановяване на отпадната топлина, с индикатор и сензор за CO2, контролирана вентилация за свеж въздух, кондензационен котел за отопление на помещенията през студените месеци и интелигентно осветление. След прилагането на всички тези мерки консумацията на енергия е намалена с 29.96%, съобщиха от компанията.

По-малко материали

Освен това покривните конструкции на хипермаркетите са от гофрирани цинкови листове, външните стени са облицовани със стоманени профили, а вътрешните – с твърди плътни бетонни блокове. Така се получава своеобразна обвивка, която защитава продукцията, съхранява енергията и я преобразува за повторно усвояване. Така, за изграждането на всеки обект, цялото потребление на материали намалява с около 29%.

По-нисък разход на вода

Важна част от мерките за енергийна ефективност е намаленото потребление на вода. Въведени за системи за двустепенна водната струя в санитарните помещения, по-ефективни писоари и автоматично изключване на крановете. Така консумацията на вода намалява с 29.20%.

По-ефективно охлаждане и отопление

През зимата неусвоената остатъчна топлина в хипермаркетите се използва повторно чрез климатичната система. Тя се отвежда до индустриалното подово отопление, разположено по цялата търговска площ. Такава остатъчна топлина използват и вентилационната система, въздушните завеси на входовете, радиаторите в офисите и социалните помещения.

През лятото допълнително инсталирани компресори генерират студен въздух, който осигурява функционирането на вентилационната система и на подовото отопление, и подобрява температурата в помещенията. Остатъчната топлина продължава да се използва – например в сектора със свежи храни и така не се допуска преохлаждане на зоната от хладилните витрини.

Умно управление

Следваща стъпка е въвеждане на видео управление на всички хипермаркети в мрежата. Така всички важни показатели ще се следят от командната зала.

Инвестицията се оценява на $ 100 000 повече за изграждане на всеки хипермаркет в сравнение с конвенционален търговски обект, но благодарение на всички тези системи Kaufland България не използва фосилни горива за отопление или охлаждане, с което намалява вредното въздействие върху околната среда. Това е следваща стъпка в утвърждаването на веригата като отговорен корпоративен посланик на добрите „зелени” практики в сектора на търговията с бързооборотни стоки.

Вижте още

Искаш ли да се абонираш…

безплатно за:

  • 6 приятни текстчета седмично
    (рецепта, диета, съвет или промоция)
  • с 1 мейл в петък,

за да си ги четеш на спокойствие през уикенда.

Теми